beebj Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Ik heb aardbeien (in pot) welke ik graag in de koude kas wil houden.Ik heb het één en ander over bestuiven gelezen, maar hoe kan ik aardbeien zelf bestuiven in de kas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Beetje een lullig antwoord van mij ( ik heb overigens ook aardbeien in de koude kas, dat wel ) : de deur van de kas open laten. Bij mij verloopt de bestuiving prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 En een vogelnet voor de deur , want op dag 2 zijn ze met alle rijpe vruchten gaan lopen (spreek uit ervaring ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 hahaha. ja sorry. vergeten. Heb ik ook ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beebj Posted May 29, 2015 Author Share Posted May 29, 2015 De kas deur zo ver open laten dat er echt wind in komt, dan koel het toch wel flink af? Vogelnet is denk ik hier niet nodig. Heb nu de aardbeien in de tuin en echt alle aardbeien zijn mooi intact. Hebben er al veel van gegeten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Geen probleem dat het afkoelt, aardbeien houden helemaal niet van te veel warmte. Koele nachten is prima ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijo Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Ik tik regelmatig even tegen de bloemtrossen aan. Ik kan er nu mooie aardbeien van plukken.Ik heb wel een raam met automatische openzetter maar heb in die periode geen insecten in mijn kas gezien voor het bestuiven. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts