Fleur Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Sorry van de vele vragen hoor ( en ben nog niet klaar met vragen) Ik heb een aantal courgette planten staan en die groeien super.Alleen zie ik tot nu toe alleen mannelijke bloemen en geen vrouwelijke bloemen, terwijl ik wel in mijn ogen de beginnende vruchten van de courgette zie.Maak ik me nu te snel druk en is dit de normale gang van zaken.Ik zal van zowel de bloem als van de vruchtbeginsel een foto bij voegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Geen zorgen maken en even geduldig afwachten Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassie76 Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Ik zie op de tweede foto wel vrouwelijke bloemen, hoor. Ze staan op het vruchtbeginsel, alleen bloeien ze nog niet. Dat duurt nog een paar dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleur Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 ja bassie dat bedoelde ik dus ook eigenlijk, ik ben dan te snel bang dat ik straks vruchten heb die dan niet lekker zijn doordat de vrouwelijke bloemen nog op zich laten wachten Deborah dat is mijn probleem idd, is mijn eerste jaar dat ik me bezig hou met moestuintjes ( bedankt AH )Ik ga proberen meer geduld te hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 vruchten ontstaan alleen bij de vrouwelijke bloemen. dus je krijgt geen vruchten die niet lekker zijn omdat de vrouwelijke bloemen op zich laten wachten. eerste ronde is vaak enkele mannelijke bloemen. de bloemen kan je ook eten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleur Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 ja oke Loes, ik dacht dat de bevruchting door de mannelijke bloem juist de vrucht lekker zou maken en dat ze anders niet te eten zouden zijn.Ik ben iig weer gerustgesteld nu.Ja dat ze te eten zijn dat had ik gelezen idd, nog even zoeken of ook de mannelijke te eten zijn.Wil het nl wel eens voorzichtig uitproberen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 zonder bevruchting krijg je geen vruchten. naast die vrouwelijke bloem in aantocht komen er ook nog meerdere mannelijke bloemen dus dat komt wel goed. zal vast een keer zijn dat ze elkaar mislopen, maar er komen echt nog genoeg vrouwelijke en mannelijke bloemen aan. voor je het weet kom je erin om. mannelijke bloemen zijn net zo goed eetbaar als de vrouwlijke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts