Guest Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 HoiIk heb helaas een deel van mijn aardappelen eruit moeten halen. Gelukkig kan ik ze wel eten. Maar wat kan ik op het stukje zetten waar de aardappelen stonden. Nu heb ik nog pompoen komkommer en augurk die ik nog ergens moet planten. Welke kan ik erop zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 nateelt-aardappel-t2265.htmlwat-na-de-aardappelen-t6067-10.html Hier staan al veel antwoorden. Ben zelf nog erg aan het twijfelen. Aardappelen moesten er hier ook uit ivm vraat. Het liefst zet ik er nu pompoenen op maar heb het idee dat dat geen aanrader is. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Deze groentes heb ik al genoeg. Heb alleen nog ruimte nodig voor de pompoen en de augurk en komkommer. Maar of ik dat dan daarin kan planten is me nog niet duidelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Wat dacht je van boontjes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Bonen zouden inderdaad perfect zijn. De vruchtgewassen kunnen er ook op maar die kunnen wel wat meer mest gebruiken, dus zou het stuk dan wat bij mesten en dan de pompoen/augurk/komkommers erop zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freya Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Boerenkool en andere wintergroentes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gewoon peter Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Hier zeggen ze, "na de aardappelen boerenkool en spruiten er op. Peter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Mijn vroege soort (Frieslander) lijken klaar voor consumptie te zijn. Zelf pas ik wisselteelt toe (6 bedden: kool, blad, vrucht, wortel, aardappel en peulgewassen ), zijn er alternatieven die ofwel in het bed van de aardappel vallen of in geen enkele van bovenstaande bedden? Of zijn het dan alleen bepaalde groenbemesters? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoekman Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Ik pas zelf ook wisselteelt toe, maar ben niet overal even streng in. De aardappelen gaan bij mij om de 4 jaar en de kolen om de 6 a 8 jaar. De erwten en tuinbonen komen ook prima op hun plaats. Voor alle vrijkomende grond ga ik soepel mee om. Bladgewassen, prei, bloemen etc. zet ik op de vrijkomende stukken. Alleen de kolen komen niet buiten hun vak om knolvoet uit te bannen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pongo Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Ik pas ook vruchtwisseling toe en ik heb mijn tuin in 4 gedeeld ,waaronder 1 perceel aardappelen. Ik zou nu boontjes willen planten op het perceel waar aardappelen gestaan hebben. Maar in feite klopt dan mijn vruchtwisseling niet meer.Heeft er hier iemand ervaring mee of zou ik toch beter een groenbemester zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokrates Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Pompoen kan prima hoor. Ikzelf plant/poot pompoen en courgette op ieder vrijgekomen stukje. Werkt altijd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pongo Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Ok ik ga het ook eens proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts