JannyH Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Woest ben ik! Dat zijn míjn komkommers! En die korrels helpen niks!!!Aardbeien kan ik begrijpen maar komkommer???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 ben je wel zeker ? Pissebedden en mieren durven ook wel eten van bv. aardbeien... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 misschien iets anders met tanden ? of ook andere slakken vallen of gif proberen succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JannyH Posted June 19, 2015 Author Share Posted June 19, 2015 Komkommers staan in de kas!!!De vogels bij de aardbeien heb ik heterdaad betrapt maar dit!? Nee slakken, ook overal slijmsporen! Ik weet t echt niet meer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raquette Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 In de antislakkengroep hadden wij het laatst over dit product: http://www.sluggone.com/ De recensies zijn behoorlijk positief, alleen de prijs is nogal afschrikwekkend. Ik wil daarom zelf gaan experimenteren met...wolvilt! De gedachte achter Slug Gone is namelijk dat wol een soort opstaande vezeltjes heeft (die maken dat wollen truien zo kriebelen:)) waar slakken niet overheen willen kruipen. Voor zaailingen ga ik een soort 'viltkraagjes maken'...jij zou kunnen proberen om een reep wolvilt om je komkommerstengel (zeg maar de toegangsweg naar de komkommer:)) te wikkelen van ongeveer 5cm breed. En dan natuurlijk zorgen dat er voor de slak geen andere toegangsweg is. Baat het niet dan schaadt het niet! NB. Wel even opletten dat je (zo ruw/onbewerkt mogelijke) wolvilt hebt...of misschien een zuiver wollen draad die je er aaneengesloten omheen wikkelt. Probeer het eens, ben zelf erg benieuwd of het werkt...en als korrels en biervallen toch niet helpen, schiet je er wellicht nog iets mee op ook:). Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 ja slakken hebben tanden genaamd radula. Een slak kan zelfs meer dan 25.000 tanden hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Loes: Zal er een gelijknamige horrorfilm over gemaakt zijn? Klinkt nu al goed! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Je hebt die slakken korrels toch niet in de kas gelegd? Want dat is juist een slakken lokmiddel... dus als die slak dan kan kiezen tussen blauw of groen kiest ie na gelokt te zijn geweest misschien toch voor de komkommer. ps: dat pissebedden dit gedaan hebben geloof ik niet maar dat is ieder zijn mening natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Slakken zijn horrorwezens. Ze steken ook pinnen in elkaar bij het paren. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raquette Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Pfff. Slakken zijn echt eikels. Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Ieder dier heeft zijn nut maar het nut van een slak ken ik nog niet.blauwe korrel strooien voor de toegang van uw kas maar als het naaktslakken zijn dan zitten ze in de grond te schuilen, komen ook ondergronds binnen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JannyH Posted June 20, 2015 Author Share Posted June 20, 2015 Ja ik heb de korrels wel in de kas gelegd én op de aarde En nu??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Er is een heel topic over slakken hoor, zoek maar eens even.De korreltjes oprapen heeft geen zin, na enkele dagen werken ze toch niet meer.Daarom zuinig strooien en liever meerdere keren om de twee drie dagen.Niet vergeten dat slakken tweeslachtig zijn, ze moeten wel paren voor de bevruchting maar ze leggen heel veel eitjes IN de grond, lijken op tapiocabolletjes uit de soep. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugarlevi Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Ieder dier heeft zijn nut maar het nut van een slak ken ik nog niet.blauwe korrel strooien voor de toegang van uw kas maar als het naaktslakken zijn dan zitten ze in de grond te schuilen, komen ook ondergronds binnen. Opruimers... Ze verteren een hele hoop organisch materiaal voor je.En slakken zijn zo mooi! Jammer dat veel soorten zo graag je planten opeten. En je niet zoals in een aquarium specifieke soorten kunt houden. Dan wel kogelvisjes, of slak-etende-slakken in je tuin kunt uitzetten. Hier een slakkenbekkie, van een appelslak: Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Verdorie... die appels zijn zo leuk! Misschien toch weer een nieuwe halen binnenkort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raquette Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Hier staat het grote Slakkenleed topic: slakken-t522-460.html En probeer dat vilt! Korrels opruimen uit je kas en neerstrooien zoals Willy beschrijft (wel onder een dakpan oid zodat de vogels ze niet oppikken...dat is niet bepaald gezond voor ze). Bierval proberen naast de kas, of op een plek waar je geen last van ze hebt. 's Avonds of 's ochtends heel vroeg (denk half elf - zes/half zeven) een ronde doen en slakken dood maken is ook erg effectief. Een combinatie van maatregelen levert zeker weten wat op, dat heb ik ook ondervonden. En voor de rest...acceptatie en een oefening in loslaten:). Adem in, adem uit...en laat je niet kisten . Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 mooi: adem in en uit...laat je niet kisten (beter dan andersom) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JannyH Posted June 23, 2015 Author Share Posted June 23, 2015 Ieder dier heeft zijn nut maar het nut van een slak ken ik nog niet.blauwe korrel strooien voor de toegang van uw kas maar als het naaktslakken zijn dan zitten ze in de grond te schuilen, komen ook ondergronds binnen. Beid soorten vrees ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts