Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

tomaten toren


Nicolette

Aanbevolen berichten

oja dat is zo ik noem dieven pluizen.

Hmmmm, ik vind pluizen inderdaad een beter woord.

Ik houd hem erin.

 

Ik heb trouwens vandaag verkeerd gepluisd, top eraf. Ik ben echt een pluismuts.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel zonde Bonnie, ookal kun je de eerst volgende pluis als nieuwe top nemen,

zelf pluis ik de kwetsbare top nog niet ik wacht dan even tot hij weer gegroeid is en pluis alleen de lagere zijtakjes.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat zulks een boorplatform als reden heeft de tomatenplant niet te hoeven aan te binden of in de koord te slaan of wat dan ook.

Die groeit zelf vast.

Tomaten plukken is daar niet meer bij, je zal moeten oogsten met een kettingzaag.

 

Dieven-pluizen-pitsen-ontarmen kan je hier toch niet meer, je kan nergens meer aan.

 

Heb zo eens een verwilderde tomatenplant gezien bij een klant, die zijn vrouw wist niet een tomatenplant op te kweken, dat was een grondjungle, met een boel onrijpe kleine tomaatjes op het einde van het seizoen, de grond was ook al gene vette, leek wel op beton.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan er nou meerdere planten in één zo'n toren? Ik weet niet of zoiets verstandig is. Als één plant ziek wordt ben je ze allemaal kwijt... Maar met één plant per toren heeft het wel wat. Alleen is het fabriceren van die toren wel even wat meer werk dan dieven. Dit lijkt me eigenlijk meer iets voor bijvoorbeeld peultjes.

Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik wist wat dieven/pluizen was had ik ook ooit een mega-tomatenplant. TROTS was ik er op, dat ding woekerde langs de schutting, helemaal geweldig! Toen was ik een paar daagjes ziek, regenbuitje, geen tijd om slakken te betrappen, plant beetje aangevroten en BAM... dood, hele plant PLUS oogst naar de knoppen. Ik dief/pluis me suf nu, dat gebeurt me NOOIT weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...