Geplaatst: 19 maart 202519 Ma De score van vanochtend: 4 reeën en drie fazanten. Niet direct in de tuin, maar wel ernaast. We waren blij de reeën weer te zien, dan zijn de wolven in elk geval niet in de buurt.
Geplaatst: 19 maart 202519 Ma Ze doen het niet vaak, maar het kan wel. Ze hebben de stammetjes van mijn appelboompjes een keer helemaal kaal gegeten en de sla smaakt ook wel goed, heb ik gemerkt.😳
Geplaatst: 19 maart 202519 Ma Ja, het was wel jammer. Maar de boompjes hebben het overleefd en staan nu bij onze dochter, waar ze veilig zijn.😊 Ach, die sla plant ik wel weer opnieuw. Het gebeurt niet vaak, maar we vinden het nog steeds bijzonder, dat ze er zijn. We genieten er van. De mollen vinden we vervelender. 19 maart 202519 Ma aangepast door Rookie
Geplaatst: 20 maart 202520 Ma Vanochtend weer een nieuwe roedel reeën gespot, nu 6 stuks. Het gaat goed dit jaar. 22 maart 202522 Ma aangepast door Rookie
Geplaatst: 22 maart 202522 Ma De bruine kikkers zijn weer begonnen! Ik heb dit paar maar weer voorzichtig bij de vijver gezet, daar moet het tenslotte gaan gebeuren 😏 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 maart 202522 Ma 😊 Ze zien er toch nog wel een beetje koud uit... Maar misschien krijgen ze het wel warm zo.
Geplaatst: 22 maart 202522 Ma Dat vrouwtje vast wel, door de hele tuin met een man op je rug zeulen en ook nog een pokkel vol eieren. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 26 maart 202526 Ma De kikkers doen goed hun best 😀 Kikkerdril op maandag En kikkerdril op woensdag Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 10 april 202510 Apr Wat leuk! Gisteren geboren? Niet vandaag, want het veulen is droog. 10 april 202510 Apr aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 10 april 202510 Apr Net 2 eekhoorns die elkaar achterna zaten in de voortuin. Ik was erg laat, moest mijn telefoon pakken, maar je kunt ze nog net in de boom zien zitten. De eerste foto even ingezoomd. 10 april 202510 Apr aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 17 april 202517 Apr Achter onze achtertuin loopt een pad (in de zin van trottoir) met daarachter een groenstrook en een plas water (erg verbrede sloot). Daar had ik al eerder met een emmer water uit gehaald om de planten te bewateren. Zo ook 2 dagen geleden. Vandaag ging ik weer wat planten met een bekertje bewateren (van het water van 2 dagen geleden), maar zag ik enkele kikkervisjes (of paddenvisjes) in de emmer zitten. Toch wel leuk! Het zijn er meer dan 10. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 28 april 202528 Apr Wij zien elke avond vleermuizen rondom ons huis vliegen. Zo gaaf! Geen idee waar ze overwinteren, slapen, hun jongen grootbrengen, enz. Misschien hangen er vleermuiskasten in de buurt. In ieder geval tof dat ze hier komen jagen op insecten.
Geplaatst: 29 april 202529 Apr O, ja, hier ook! En best wel veel ook. Ik heb het idee, dat ze in onze spouwmuur wonen. Maar misschien ook in de hooischuur van de boerderij een eind verderop.
Geplaatst: 29 april 202529 Apr Hier heeft een heel klein iemand een boel pitten zitten kraken in een holle plank van de compostbakken. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 april 202529 Apr 2 uren geleden, Jorieke123 zei: heel klein iemand Zijn het kersenpitten? Het is een veld- of bosmuis je denk ik We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 april 202529 Apr Volgens mij zijn het pruimenpitten. Van een kleinere pruim/mirabel? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 12 mei 202512 Mei Op 29-4-2025 om 07:28, Jorieke123 zei: Hier heeft een heel klein iemand een boel pitten zitten kraken in een holle plank van de compostbakken. Zo zien de hazelnoten er bij ons ook uit, alleen dan gewoon op de grond onder de boom. Wij dachten dat het door een eekhoorn was gedaan, die had hier tot vorige zomer ook ergens een plekje, maar na de zomer hebben we hem nog niet weer gezien. Mogelijk verstoord omdat we honden hebben??? Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 12 mei 202512 Mei De reeën die ik eerder hier heb gepost.... twee ervan hebben bambi's! Zelf heb ik ze nog niet gezien, maar mijn partner en dochter hebben ze al wel gespot. Achter het weiland waarop wij uitkijken zit een bosachtige tuin van een "verlaten" huis. Daar zitten ze. Ik hoop ze binnenkort zelf ook nog te spotten en misschien een foto te kunnen maken.... Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 12 mei 202512 Mei Er lopen hier ook twee roedels reeën, eentje van vier en eentje van zeven. Voorlopig nog geen wolf te bespeuren hier, wel een paar kilometer verderop, maar daar zit kanaal tussen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.