Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

nicknamen versus voornaam

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn nick is mijn naam, maar of dat nou zou handig is....

Geplaatst:

Ik heet echt Kardoen hoor

Flauw ik weet het en natuurlijk heet ik niet zo, maar ik vind het een prachtige plant. Een artisjok ook uiteraard, maar dat klinkt toch wat minder vind ik eerlijk gezegd en ik vond het zelf (kardoen dus) wel een mooie nick voor een moestuin forum?

Daarbij wil ik ook niet zeggen dat ik Tineke heet terwijl dat niet zo is, dus tja ik weet het niet hoor. Ik wil mensen zeker niet voor het hoofd stoten met mijn duidelijke nick, maar verder ben ik wel mezelf met wat ik op het forum plaats en doe me niet anders voor dan dat ik ben. Dat lijkt me in mijn ogen dan nog het allerbelangrijkste.

Geplaatst:
Project7.jpg

Prachtige avatar!!

Thanx!!

Groetjes Sjaakje

*** Een hond met véél haar... is nog geen Briard ***

Geplaatst:

Ik ben Bettyboop49 omdat ik toen ik 49 was een naam moest verzinnen voor een spelletjes site er waren al velen met de naam Betty dus vandaar mijn leeftijd van toen erachter en sindsdien gebruik ik die naam ook op fora en spelletjes sites.

Mijn echte roepnaam is dus Betty en die zou ik ook gewoon gebruiken......ik heb niks te verbergen en ik pas wel op waar en wat ik schrijf op het internet.

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Geplaatst:

Ik was op een ander forum bekend met een nickname, en had daar ook een foto van mezelf als avatar. Toen werd ik dus ineens 'in het wild' met mijn nickname aangesproken

Onder dezelfde nickname zat ik ook op een ander forum, en daar deelde ik ook privé dingen. Onder mijn nick, kon geen kwaad toch? Ik kende niemand van dat forum in het echt, dus ik voelde me compleet veilig. Totdat bleek dat 'mijn baas' via google erachter was gekomen wat ik daar geschreven had, en dat leverde me dus een arbeidsconflict op... Niet leuk, en ik voel me sinds dien niet meer zo anoniem op het net.

Maar inderdaad, hier gaat het alleen over m'n tuintje, en dus heet ik hier gewoon Bianca. Met een O, dat dan weer wel. Al moet ik wel zeggen dat ik NOOIT op een forum zou melden dat ik op vakantie ging. Ik ben dan toch bang dat er ergens iemand dat leest en denkt: goh, laat ik dan die mooie iMac van Bianca eens weghalen als zij er toch niet is. (en misschien moet ik hier niet eens zeggen dat ik een iMac heb!)

Oh, en ik voel me ook bezwaard een berichtje te plaatsen als ik me ziek gemeld heb. Natuurlijk kun je prima met een iPad (hmm, zal ik zeggen dat ik die heb?) op bed het forum door bladeren, maar stel nu dat iemand ziet dat ik gepost heb terwijl ik op m'n werk had moeten zijn? Nee, voelt niet goed.

Geplaatst:

Ik heet eigenlijk ook geen Metje, maar mijn echte naam lijkt er wel op. Zelf zou ik er absoluut geen probleem mee hebben om mijn voornaam te gebruiken als ik een normale voornaam had gehad. Dat heb ik alleen niet. Mijn naam is een woord van belangrijke waarde uit de taal van een niet nader te noemen bevolkingsgroep. Helaas wordt deze taal niet veel meer gesproken en zijn deze woorden door de mensen zelf vergeten, met als resultaat dat ik (ja, ik heb er wel eens naar gezocht) waarschijnlijk de enige persoon ter wereld ben die zo heet. Als je op mijn voornaam googled vind je dus ook gelijk foto's van mij, dingen die ik gepubliceerd heb en in één klik weet je ook gelijk mijn achternaam. Er is gewoonweg niets anders te vinden. Dus nee, ik denk er niet over om met mijn echte voornaam te registreren. Eigenlijk een beetje dezelfde situatie als Helena dus. Overigens ben ik wel een tijd Metje genoemd door mensen en mensen weten ook dat ik dat altijd als nickname gebruik, dus het is wel een soort 2e naam geworden.

Wow, Bianca, wat een verhaal zeg! Ik moet er niet aan denken dat je in een arbeidsconflict komt door zoiets. Wat achterbaks van die baas, waar bemoeit hij zich mee.

Toch moet ik zeggen dat ik het wel een beetje eens ben met Hans over het gevoel met een "mens" te willen praten. Voor mij maakt het dan niet zoveel uit of ik met een Maartje of een Gietertje praat, bij allebei krijg ik een bepaald beeld van die persoon in zijn/haar moestuin in mijn hoofd. Dus namen als Tuinkabouter, daar stoor ik me helemaal niet aan. Wat ik wel ergerlijk vind zijn namen als XX-mercedesbenz-XX. Dan denk ik: wat heeft zo'n auto in vredesnaam met een moestuin te maken en haal alsjeblieft die irritante tekens weg. Oftewel: het moet wel een beetje bij het onderwerp van het forum passen, of het moet een naam zijn. En geen overbodige tekens, daar kan ik me best wel aan ergeren (als je de 5e Pieter bent zet je er maar de eerste letter van je achternaam achter ofzo ).

Reveries of a Craftsy Garden.

Geplaatst:

Vermits mijn naam door kwestie alle Nederlanders verkeerd uitgesproken wordt, heb ik maar besloten om hier als 'mispel' door het leven te gaan. En vermits 'mispel' een mannelijk woord is, kan er ook al geen twijfel bestaan over mijn geslacht!

Geplaatst:
Geen twijfel?

Als echte belg zou Mispel moeten weten dat nederlanders altijd verliezen met taalspelletjes

Pffff mispel manlijk of vrouwlijk pfffff, weet ik veel...

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Haha, de uitspraak was dan ook als grapje bedoeld!

Geplaatst:

Ik zat nog even te denken dat ik de bijnamen in bepaald opzicht juist persoonlijker vind dan de echte naam Aangezien de echte naam waarschijnlijk meerdere keren voorkomt op het forum (sorry maar weer even het voorbeeld van de Dennisen ). Dan hou ik iedereen beter uit elkaar als er wat meer verscheidenheid is.

Geplaatst:

Voor prive gebruik ik een nickname, voor zakelijk m'n echte naam. Zo hou ik die 2 goed gescheiden. Ookal is dit stiekem ook wel een beetje mijn hobby!

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Als het lidwoord 'het' is, is het woord onzijdig.

Als het lidwoord 'de' is, is het woord ofwel mannelijk ofwel vrouwelijk. Als je 'ne' voor het woord kan plaatsen, en het klinkt oké - dan is het woord mannelijk!

'Ne mispel' gaat, dus is mannelijk. 'Ne muziek' gaat niet, het woord is vrouwelijk.

Geplaatst:

Als het lidwoord 'het' is, is het woord onzijdig.

Als het lidwoord 'de' is, is het woord ofwel mannelijk ofwel vrouwelijk. Als je 'ne' voor het woord kan plaatsen, en het klinkt oké - dan is het woord mannelijk!

'Ne mispel' gaat, dus is mannelijk. 'Ne muziek' gaat niet, het woord is vrouwelijk.

Ne?

Dat is toch echt iets wat ik niet ken.

Wat grappig.

Ik geloof dat het Nederlandse taalonderwijs niet zoveel doet met manlijk/vrouwelijk. Maar taalonderwijs lijkt sowieso niet al te best in NL. Ik schrik soms echt van de geschreven taal van mijn jonge collegae.

Geplaatst:
Mispel is een werkwoord:

Ik mispel

Jij mispelt

Wij mispelen

(...)

Ah kijk, jij zat ook in Amersfoort op school?

Geplaatst:
Nee, ik kom van verre... ik ben import in Amersfoort...

Ik zat op de amersfoortse berg.

Geplaatst:

Misschien loop ik er wel even naar binnen....

Geplaatst:

Ne komt dat niet van Ene?...ene mispel oftewel een mispel?

Zo ja snap ik het niet, een is toch onzijdig?

Edit: Een muziek zal dan niet gaan natuurlijk...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Ne komt dat niet van Ene?...ene mispel oftewel een mispel?

Zo ja snap ik het niet, een is toch onzijdig?

Edit: Een muziek zal dan niet gaan natuurlijk...

Abstracte woorden zijn vrouwelijk. Ik heb altijd geleerd: als je het vast kunt pakken is het mannelijk, zo niet dan vrouwelijk (behalve de dingen die biologisch gezien al mannelijk of vrouwelijk zijn natuurlijk). Dus mispel is ml en muziek is vl aangezien het een abstract iets is. Gedachte is vrouwelijk en boot is mannelijk.

Alleen vallen plantennamen soms ook weer binnen uitzonderingsregels...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.