Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Broccoli met witte vlekken, gaatjes en gaten


Kenraad

Aanbevolen berichten

helowki,

 

ik heb het forum eens afgespeurd maar kan nergens terugvinden welke schimmel of welk diertje de

bladeren van mijn broccoli aan het aanvallen is,

Er zijn enerzijds witte vlekken op mijn bladeren en anderzijds hele stukken uit de bladeren. Hier enkele

foto's, kan iemand mij zeggen wat de oorzaak is zodat ik de plant kan redden!!!!

 

bedankt!!!!

 

DSCN053298961437758282.JPGDSCN053449631437758280.JPGDSCN053548731437758278.JPGDSCN053688881437758276.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

zodat ik de plant kan redden!!!!

Geen paniek

Zolang de kern niet aangetast wordt is er niets aan de hand. Planten in de vrije buitenlucht trekken nu eenmaal een veelheid van beestjes aan die een hapje mee komen eten. Dat hoort bij de natuur. Geen probleem van maken zolang het niet uit de hand loopt.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve rupsjes heb je ook nog bezoek van de larfjes van het koolmineervliegje kenraad (de witte plekjes en 'draadjes'). De rupsjes moet je zeker verwijderen maar over die larfjes zou ik me geen zorgen maken. In tegenstelling tot de rupsen zijn ze moeilijk te verwijderen , ze houden zich op tussen opper- en onderhuid van het blad , maar ze veroorzaken nauwelijks schade en hebben geen nadelige invloed op de kwaliteit van de te vormen broccoli .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...