Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat is dit een pompoen of een courgette??

archeonist

Recommended Posts

Even een vraag over de volgende courgette/pompoen. Ik heb in het voorjaar pompoenen geplant, maar zeker geen courgette. Ik heb nu allerlei pompoensoorten, maar een plant heeft een afwijkend grillig blad met zilveren vlekken, precies het blad van een courgette. Er ontstaan langwerpige vruchten aan die iets flesvormig zijn, in korte tijd worden deze vruchten enorm groot.

Ook groeit deze "courgette" net als de pompoen met ranken, anders dan de courgette die meer als een soort boom groeit met stengels uit een punt.

Hij was in elk geval zeer smakelijk op de bbq en is al twee maal in een wokgerecht gegaan, nu heb ik nog steeds een stuk over

Wie kan mij vertellen wat dit nou is??

170501438884896.jpg248591438884907.jpg320841438884919.jpg481401438884929.jpg

In de lengte doorsnijden, pitten er uit. Dan tien minuten koken. Vervolgens vullen met zongedroogde tomaatjes en wat je maar meer lekker vindt passen en afdekken met plakjes katenspek, met daar overheen belegen of oude geraspte kaas. Half uurtje in de oven en smullen maar.

Zou het een kruising met een pompoen kunnen zijn? Vorige haar had ik spaghetti-pompoenen en er zat een plantje tussen die een soortgelijke vrucht gaf, maar dan wel iets meer in basketbal-vorm. Vanbinnen ook meer courgette dan pompoen, maar wel zo groot als de pompoenen aan de andere planten. Had er soep van gemaakt.