Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

druiven soort


ronald12354

Aanbevolen berichten

hallo paksoi

bedankt voor je reactie.

ga ik eens kijken of die hier in de buurt te koop is.

had zelf een terras ( balkon ) druif bij Intratuin gekocht ( soort weet ik niet meer ) maar deze was na een maand al overleden.

als er mensen zijn die ervaring hebben met druiven in een pot hoor ik graag hoe die dit aanpakken.

groetjes ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zoete pitloze druif kan ik je nog niet uit eigen ervaring aanbevelen, mijn soortjes die pitloos zijn geven dit jaar pas hun 1e oogst en hangen nog.

 

Maar een druif in pot gaat wel wat lastig worden. Neem absoluut goed doorlatende grond. Hou goed de zuurtegraad van de aarde in de gaten gaandeweg de seizoenen; een druif houdt van wat kalk. Kalk spoelt uit in een pot.Houd ook de voedingstoestand goed in de gaten, niet voeden na half augustus, een druivenstruik moet als struik ( het hout ) goed kunnen afrijpen voor de winter. Bij zware doorgaande vorstperiode het best de pot luw wegzetten en/of inpakken. Potdruiven of balkondruiven als soortje bestaan niet, wat Intratuin ook moge verzinnen.

 

Niet onmogelijk maar gewoon lastig. Met ruime diepe pot beginnen, en de 1e jaren elke najaar een grotere maat nemen. Eindigend in zeer forse maat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 tegel wegnemen, of als het erg kleine tegels zijn een paar wegnemen en na poten weer dichtstraten is ok. Aan de voet van de druif 30x30 grond is wel voldoende hoor.

 

na eerst wegnemen tegels de grond goed verbeteren met organisch materiaal en/of goed verteerde mest in plantgat, verder met normale tuingrond mengen en aanvullen en weer dichtstraten. Plantgat verbetering van 50x50 en 60 diep is wel voldoende voor het aanslaan van de druif. Overigens; zwaar mesten nú heeft niet zo heel veel zin. beter nu poten en dan in voorjaar mesten nadat de druif aan de groei is. Elk jaar wat bijvoeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronald, ik zie dat je ook in Haaksbergen woont, ik heb een aantal pitloze druiven gehad bij mijn vorige huis ( Enschede) en deze nu hier ook weer aangeplant. Himrod, lakemont en Vanessa.

 

Recent heb ik daar nog een suffolk red aan toegevoegd. De eerste drie deden het altijd prima bij mijn vorige huis en waren zeer smakelijk. Ik ben hier weer opnieuw begonnen maar ga er vanuit dat ze er over een paar jaar zeker niet minder om zullen smaken!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...