Geplaatst: 2 september 201510 j WIl je lekker gaan tuineren, zetten je buren een vuurkorf aan. Dit gebeurd vaak. Het is erg irritant. Houtrook stoot niet alleen fijnstoffen uit maar ook kankerverwekkende delen. Heeft iemand tips om beplantingen te nemen die de rookhinder (deels) tegenhoudt? Of iets anders? Zie ook: https://www.longfonds.nl/sites/default/files/Longfonds%20Verklaring%20Houtrook%20met%20logo.pdf
Geplaatst: 2 september 201510 j Zou eens met de buren praten hierover.Meestal met goede buren is dit zo opgelost.gr Mat
Geplaatst: 4 september 201510 j Auteur De verstandhoudingen met de buren liggen helaas niet goed. En als hij stopt dan zijn er wel weer andere buren die beginnen met zo'n vuurkorf. Als je met de hele buurt moet gaan praten krijg je geen populaire naam en dan ben jij de boosdoener in plaats van de houtrook stokers.
Geplaatst: 4 september 201510 j Ik zou me, of me niet meer ergeren, dat bepaald in hoge mate hoe ziek jij er van wordt, of keihard gaan spelen en eindigen voor het gerecht. En dat gaat er dan wellicht op uitdraaien dat je gelijk krijgt van de rechter en na verloop van tijd gaat/moet verhuizen. Niet eerlijk, ik geef het toe, maar wel de wereld waarin we leven.Ik zou voor de eerste optie kiezen, maar geef toe dat ik makkelijk praten heb, hier op de vlakte.
Geplaatst: 4 september 201510 j Ik ken de regelgevingen in NL niet, maar een vuurkorf, is dat geen open vuur?En mag je zomaar, open vuur maken binnen een straal van 50m van een gebouw?Eens de pompiers bellen, is beter dan de politie denk ik.Een BBQ mag je stoken met houtskool, niet met hout hé, geen vlammen en hoog opvliegende gensters. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 4 september 201510 j samen bqqen?????enig idee hoe slecht en irriterend de lucht van bqqen is?heel slecht dus voor longpatiënten!!!!!! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.