Stephanie777 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 In de MM bakken hebben 3 jaar achter elkaar op dezelfde plaats tomatenplanten gestaan. In nagenoeg alle planten zat inmiddels phyto en ik heb ze dan ook geruimd nu.Zou ik volgend jaar in dezelfde grond, uiteraard aangevuld met compost, andere gewassen kunnen kweken dan tomaten? Behalve aardappelen natuurlijk. Quote
Estemy Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Je moet alleen niet in hetzelfde vak weer tomaten planten. Dat is beter voor planten en minder kans weer op phyto.Maar phyto krijg ik buiten bijna elke jaar, tomaten kunnen gewoon slecht tegen regen en je kan daar weinig aan doen. Binnen (in mijn kas) heb ik wel veel tegen phyto kunnen doen en deze jaar heb ik nu nog steeds 1 plant in de kas dat gezond is. Top! Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
dennislp Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 Een makkelijke moestuinbak heeft diverse vakken, maar deze vakken zijn ondergronds toch niet van elkaar gescheiden? Als er 'slechts' een raster op de aarde ligt en de wortels en schimmels onder de grond alle vrijheid hebben, dan kan je de hele bak als één bak beschouwen lijkt mij. De kans dat de ziekte in het vak er naast zit is zeer zeker aanwezig. Die laten zich tenslotte niet tegenhouden door een bovengronds raster. Ik zou dus in die hele MM bak niks qua tomaten of aardappelen planten, of je moet de aarde vervangen. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.