Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wanneer is een peper rijp voor de oogst?


akroma

Aanbevolen berichten

Zoals jullie misschien weten heb ik een peperplant waar al een tijdje 3 pepers aan hangen. 2 hebben een redelijk formaat (wel kleiner dan in de winkel) en 1 is echt klein. De pepers lijken een beetje gestopt te zijn met groeien, maar dat kan ook mijn perceptie zijn.

 

Daarom vroeg ik me af: hoe weet je wanneer een peper volgroeid is en je hem moet/kunt plukken?

 

Mijn pepers zijn overigens groen maar ik weet niet of ze ooit rood horen te worden of dat het gewoon groene pepers zijn. Hoe kan ik erachter komen wat het geval is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gekweekte pepers zijn niet altijd even groot als in de winkel, je ziet het wel als de groei stagneert, dan worden ze niet meer groter maar komen ze op den duur op kleur. Je kan ze ook groen gebruiken, afhankelijk van de soort. Ik had er al die groen ook lekker zijn, en andere die groen nogal bitter waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...