September 25, 20159 yr probeer deze link zo goed mogelijk in te vullen en het antwoord volgt determineren-van-paddenstoelen-online-t18923.html gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
September 25, 20159 yr Author hoi Adriaan, dank voor je reactie.Ik heb het geprobeerd maar dan kom ik bij bekerpaddestoelen uit en daar lijkt hij toch echt niet op ...
September 25, 20159 yr Deze is ook wel lastig op te zoeken via de site, vanwege zijn uitzonderlijk voorkomen.Het is een witte kluifzwam (Helvella crispa) "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
September 25, 20159 yr Author Wow wat goed ! Ik heb ongeveer de hele database doorgezocht. Hele mooie paddestoelen gezien maar deze niet Dank nu kan ik verder googlen GroetHelena
September 25, 20159 yr Witte kuifzwam (hoop ik) gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
September 25, 20159 yr Ik heb ongeveer de hele database doorgezocht.Ik doe dat nog gewoon ouderwets met boekjes. Is een stuk handiger en sneller "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
September 26, 20159 yr Idd een kuifzwam en die is door zijn vorm nog wel makkelijk te vinden. Zeker als je een boek gebruikt voo het zoeken. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
September 26, 20159 yr Euhmmm, ik dacht even dat paddestoelengek zich vertikte, maar deze heet echt kluifzwam "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
September 26, 20159 yr Ik vertikte me niet maar vond de naam kuifzwam op internetdit blijkt achteraf niet te kloppen dus ....weer wat geleerd trouwens voor degene die denkt hier ga ik eens lekker aan kluiven: Hoewel sommige paddenstoelengidsen deze zwam onderbrengen bij de eetbare soorten, wordt hij na recent onderzoek toch met enig wantrouwen behandeld. De zwam blijkt nl. methylhydrazine te bevatten, een giftige stof, die ook kanker kan veroorzaken. gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden