Jorieke123 Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Voor onze varkens wil ik een boel pompoenen en courgettes opslaan voor de winter. Om ze elke week te kunnen verwennen met iets anders dan kuilvoer of brokken. (ook telen we daar vele meters bonen voor, maar dat is een ander verhaal )Als ik die courgettes enorm groot laat worden aan de plant, en daarna goed laat drogen net als een pompoen, dan zijn ze toch wel lang houdbaar? Lekker zijn ze niet meer, maar als ik ze lekker stukkook met bonen en oud brood, dan is dat toch een heerlijk maaltje?Of wordt de schil van een courgette nooit dik genoeg (zoals die van pompoen) om hem lang te kunnen bewaren? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Die bewaren redelijk lang (een maand of 3) in de kelder. De schil is niet eetbaar meer, de pitten moeten eruit, maar het vruchtvlees is te gebruiken zoals dat van pompoenen. Pompoenen bewaren wel langer, vind ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts