Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke appel kan dit zijn


willemGN

Aanbevolen berichten

image13611444163224.jpegimage46421444163223.jpeg

 

Een jaartje of drie terug is na een aantal jaren niet lukken zomaar ineens het gelukt om toch appelbomen te kunnen enten echter bij de eerste sessie die wel lukte had ik er niet meer zo veel vidusie in, daarom wat slordig geweest met etiketten...

 

Maar nu is een van de toen geente boompjes voor het eerst fruit, appels, gaan leveren. De vraag is nu welke soort is het?

 

Ze zitten qua grote tussen een golfbal en tennisbal in. En zijn denk ik vrj laat, ze zijn namelijk nog niet plukrijp. Zie de foto's

aangepast door Gast

[*]

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MM106 zijn vruchten zijn er hier bij mij enkele weken geleden al rijp afgevallen. Heb er spijtig genoeg geen foto's van genomen

Ook de M9 vruchten zijn er al lang af , nog voor de MM106

 

was het een MM106 onderstam dat je gebruikt had ?

 

maak eventueel eens een paar scherpe fotos van de entplaats ? kunnen we misschien nog zien of de ent gelukt was , of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar doet deze mij wel erg aan denken ja.

 

Hoe smaakt een MM106 appel eigenlijk?

 

Dit is hoe deze appel smaakt. Komt dat overeen met anderen die ook een MM106 appel hebben staan?

 

Deze appels waren erg sappig, wat vage structuur/textuur toen ik begon, net wat minder bite dan een doorsnee appel. Zeg maar elstar, en een smaak die ik niet direct eerder heb geproefd. Is 'nutty' een goede omschrijving? (Niet direct zoet, niet direct zuur, ook niet een cider appel smaak, dat het wat trekt in de mond) de smaak blijft me trouwens wel wat hangen in mijn mond, niet vervelend. De appeltjes hingen wat in de schaduw, maar 2 van de 3 hebben een licht rode blos aan de zonzijde. Door de schaduw hebben ze ook wat grijzige plekjes. De schaduwzijde is donkergroen, wel lichter dan grannygroen, doet daar wel wat aan denken, maar heeft niet die ovale vorm. Wel net als een granny witte lenticillen. (Schrijf ik dat zo goed?)De appel is een beetje ovaal rond, wel,wat bobbelvormig. Appels zijn kleiner dan een normale volwassen vuist. Het vruchtvlees is wit en blijft relatief lang wit, kleurt dus laat bruin. En de appel die ik heb gegeten had nog witte pitje, dus iets te vroeg met consumptie. Appel was al wel plukrijp in die zin dat hij los liet bij het steeltje op de juiste plek(beetje verdikking van de tak/stengel) de schil was ook niet opvallend taai.

 

Ik vind het trouwens wel een goed idee om smaak ervaringen te delen, dat vind ik zelf uiteindelijk het belangrijkst van een appel, ideetje voor een appelervaringssmaak topic?

aangepast door Gast

[*]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...