Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kweekkas op dakterras


Msbox

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb een polycarbonaat kweekkas op mijn dakterras.

Hij is ca 3 bij 2 meter en 2 meter hoog.

Hij staat pal op het zuiden.

In de zomer wordt het zo heet dat ik twee maal per dag water moet geven anders verdroogd de boel.

Als we een dagje weg zijn of ik vergeet het een keer hangt alles slap.

De deur en het raamluik staan open maar het is gewoon te heet.

Kan ik beter een lagere kas nemen en die richten op het westen?

Iemand andere tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een regelbaar waterdruppelsysteem met tijdklok aanbrengen maakt dat je iets minder risico loopt dat de boel verdroogt op warme dagen. Maar het lijkt me wel erg heet worden zo'n kas op het dakterras op het zuiden. Maar sommige planten houden daar wel van mits je ze genoeg te drinken geeft.

 

Ik heb het risico van uitdroging van mijn planten, die ook pal op het zuiden staan (niet in de kas, maar op het terras, ook heel warm soms) zo voor een deel opgelost voor als ik er 1 of meer dagen niet ben. En ook als ik er ben scheelt het heel veel gesjouw met watergieters. Bovendien kun je zo aan de voet van de plant water geven, wat natuurlijk beter werkt.

 

Maar het vraagt wel enige investering en denkwerk om het goed aan te leggen en in te stellen.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik beter een lagere kas nemen en die richten op het westen?

Een lagere kas nemen zou ik zeker niet doen. Het probleem wordt juist vergroot wanneer je , bij hetzelfde oppervlak , het volume verkleint. Buiten dat is een lagere kas ook onpraktisch.

 

De korte zijde van de kas naar het zuiden gericht geeft de laagste warmteontwikkeling in de kas.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ramen kalken, witten.

Of je neem een paar rietmatten die je met een touw en katrol systeem kunt op en afrollen om zo je ramen te schermen.

Plaatse aan de buitenkant. Je kan ook een setje goedkope rolgordijnen bij de gamma of leen bakker halen. Werkt ook prima.

Groetjes,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...