pongo Geplaatst: 2 november 2015 Share Geplaatst: 2 november 2015 Ik ben op zoek naar een boek over teelten in kas of serre.Dit is precies moeilijk te vinden. Wie kan mij helpen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 2 november 2015 Share Geplaatst: 2 november 2015 Het enige dat ik zo kan bedenken is in het Engels en van een Engelsman. "Winter vegetables" van Charles Dowding. Hij gebruikt de kas intensief om gewassen voor te telen voor het moestuinseizoen buiten (waardoor er vaak 2 a 3 oogsten per jaar mogelijk zijn, want als het ene geoogst wordt is het volgende alweer uitplant-klaar) en in najaar en winter om het gehele jaar verse oogstbare groenten te hebben. Ik vind het zelf een heel praktisch en informatief boek waaruit ik nog veel heb bijgeleerd. Maar het gaat niet zozeer over de dingen waar je misschien het eerst aan denkt bij een kas, zoals warmte minnende gewassen (zoals tomaten, pepers, aubergines, meloenen, kaskomkommer en kasdruiven) die in het seizoen in een kas geteeld worden. Het gaat dus meer om een kas om je oogsttuin zomer en winter te ondersteunen om er op ecologische wijze zo goed mogelijke verse oogsten uit te halen. Bestellen van buitenlandse boeken is overigens aanzienlijk voordeliger in het buitenland (meestal geen vaste prijzen zoals in Nederland + geen hoog extra percentage voor de importeur). Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
koolrabi Geplaatst: 2 november 2015 Share Geplaatst: 2 november 2015 Toen ik op zoek was naar meer informatie over een kas vond ik: Praktisch Handboek Serre en Plantenkas, ondertitel: materialen en modellen, techniek en inrichting, gebruik het hele jaar door. Het is uitgegeven bij Deltas en geschreven door Jorn Pinske. Het is denk ik vertaald. Het boek bevat ook veel technische informatie over de kas. Het leest niet overal even gemakkelijk maar ik heb er wel wat aan gehad. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 3 november 2015 Share Geplaatst: 3 november 2015 geen boek wel handig: linkje Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pongo Geplaatst: 3 november 2015 Auteur Share Geplaatst: 3 november 2015 Bedankt voor de info. In de bib stond er één boek en het was toevallig die boek van deltas.serre en plantenkas. Weet wat doen vanavond.Doeiiiii Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kockie Geplaatst: 4 november 2015 Share Geplaatst: 4 november 2015 Ik heb "the winter harvest handbook" van Eliot Coleman (ook zijn "new organic grower" overigens. Beide vind ik erg informatief en smakelijk geschreven. Hij heeft ook wat leuke filmpjes op youtube. Gisteren is "the market gardener" ) van Jean-Martin Fortier in de bus gepropt (letterlijk). Deze hoop ik binnenkort te lezen. Ik heb overigens geen plannen om voor de verkoop te gaan produceren Quote Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> EcologieforumKockie speelt, zingt en "danst" mee in de musical Sweeney Todd op 19 en 20 mei in schouwburg Amphion in Doetinchem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Amo Geplaatst: 20 januari 2016 Share Geplaatst: 20 januari 2016 iets oudere topic maar ik wil graag reageren dat www.bol.com iets heeft : http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/N/8299+8293/sc/books_nl/searchtext/kweken+in+kas/index.html Ik ben er zelf ook in geinteresseerd en altijd gemakkelijk iets tastbaars bij de hand te hebben dan moeten zoeken op internet . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.