angela († maart 2025) Geplaatst: 28 maart 2016 Geplaatst: 28 maart 2016 Maar 6! Ik had aan 1 plant al teveel. Die dingen groeien en woekeren overal naartoe met een overvloed aan vruchten.
Nynkef Geplaatst: 28 maart 2016 Geplaatst: 28 maart 2016 Ik heb bieslook en knoflookbieslook gezaaid vandaag. Gisteren de rodebietjeszaailingen verspeend en uitjes gepoot. Zomerwortels en winterwortels gezaaid. Morgen ga ik pastinaak zaaien en peterselie, als ik die laatste zaadjes terug kan vinden. En de venkel uit de AH-moestuintjes. Vorige week heb ik aardappeltjes gepoot, de Vitabela.
balkontuinder Geplaatst: 28 maart 2016 Geplaatst: 28 maart 2016 Buiten uitgeplant: binnen voorgezaaide snijbietBinnen gezaaid: ph. pubescens, cactus, matador, meikoningin.
Jorieke123 Geplaatst: 28 maart 2016 Geplaatst: 28 maart 2016 Chioggia bietjes voorgezaaid, en sjalotjes in de grond gedrukt. Ook rode uien, een paar dagen terug. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 28 maart 2016 Geplaatst: 28 maart 2016 Tomaten. Toch weer 3 dagen te vroeg: Na nemen foto uiteraard afgedekt met een dun laagje grond.10x Balkonstar10x Roma10x Rose de Berne5x Fruitlent E5x Fruitlent J 2025_teeltlijst (.xlsx)
Goldfish Geplaatst: 28 maart 2016 Geplaatst: 28 maart 2016 Olijfkomkommer, Blue Beauty (tomaat), Cucamelon, Paarse Tomatillo (allen 4x)Verder iets van 60 "prettig gestoorde" paprika's verpot (3 plantjes per pot).
pippi Geplaatst: 28 maart 2016 Geplaatst: 28 maart 2016 Wintergezaaide korenbloemen en klaprozen uitgeplant want ze werden echt te groot voor het bakje. Ben benieuwd.
Sammie Geplaatst: 30 maart 2016 Geplaatst: 30 maart 2016 Afgelopen weekend snack komkommers gezaaid.En de paprika,tomaat,peper plantjes verpot.
MaupyOnRide Geplaatst: 30 maart 2016 Geplaatst: 30 maart 2016 Vandaag aardbeien binnen gekregen- Frambozenaardbei (Frau Mieze Schindler)- Ananasaardbei (Fragaria x ananassa) In een tijdelijke pot gezet omdat volgende week tuin verbouwd wordt en dus geen definitieve plek kan geven nog.
Dirk Dijkstra Geplaatst: 30 maart 2016 Geplaatst: 30 maart 2016 Op mijn schooltuin aardbeienstekken en uitlopers uit de border in bakken met potgrond gezet om aan te sterken. Voorgetrokken peulen,kapucijners en doperwten langs gaas gezet. Ook zaailingen van paksoi en ijsbergsla geplant. Voor het eerst een zgn. wortellint gelegd, om eens uit te proberen. Enkele rabarberstekken verplaatst. Lekker weertje, zeker met het zonnetje erbij. Dirk.
Jorieke123 Geplaatst: 30 maart 2016 Geplaatst: 30 maart 2016 Een 2e ronde met Ida Gold tomaat, omdat er niet genoeg opkwamen. En in de tuin: saisai radijs (voor stengels), rucola, en gemengde sla. Elke week wat... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Liekie Geplaatst: 30 maart 2016 Geplaatst: 30 maart 2016 De peultjes, sugar snaps en erwten langs het hekje gezet wat ik net daarvoor ook superprofi had 'geplant'
jootje Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 Pompoen. Kalebassen, courgettes, amaranth, pastinaak, stengelsla
henkg Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 Nu al courgette? Dat zal dan toch voor kas of tunnel zijn.Ik heb toch maar even mijn eigen teeltlijst met geplande zaaidatums geraadpleegd, en de groente en fruitencyclopedie: courgette 15 mei, flespompoen 1 mei (beide buitenteelt). Daar houd ik mij aan. Zo sterk is het effect van el Nino nou ook weer niet. 2025_teeltlijst (.xlsx)
jootje Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 Oohh...Henk...maak mij nou niet zenuwachtig! Las een blog bericht van iemand die ze ALTIJD om deze tijd zaait. Binnen dan he? Dus ik dacht, probeer het is. Waarom zou je het proberen? In mijn geval waarschijnlijk ongeduld. De potjes met zaaisel staan in mijn piepkleine kasje buiten. Afwachten dus. Verwacht niet dat ze morgen al opkomen....Mocht het mis gaan.....kan ik altijd opnieuw zaaien he?
henkg Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 Tja, er zijn vele idioot vroege zaaiers (subjectief, want mijn mening), het is onmogelijk om overal op te reageren.Kijk eens bij Dianas mooie moestuin.Hier de tabel uit de groente en fruitencyclopedie (echt iets voor jouw verjaarsdagslijstje, voor ieders lijstje), die is nog wat voorzichtiger:Bovenstaande vermeldt niet het binnenzaaien. Binnenzaaien levert nog eerder een forse plant op dan in de koude kas/bak (die dingen groeien heel erg snel), en toch zou je ze niet voor einde mei buiten willen hebben. Daarom is mijn idee dat je zeker niet eerder binnen moet zaaien, dan dat je zou doen in de koude kas/bak. 2025_teeltlijst (.xlsx)
jootje Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 Nou.....ik heb het nu al gedaan, en we gaan kijken hoe het ( af) loopt. Voor mijn verjaardagslijstje? Nou...ehhhh....de 26 ste april ben ik jarig...dus zou nog kunnen! Ik vrees dat je ook gewoon gelijk hebt, maar ik ben van het type, eerst doen, en dan straks lopen piepen dat het mislukt is!
angela († maart 2025) Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 Ik heb gisteren courgette gezaaid, binnen.Als het dadelijk een beetje een redelijk plantje is kan hij naar buiten.
Flup Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Courgettes kun je prima binnen voorzaaien. Vorig jaar heb ik op 8 april de eerste courgettes en pompoenen binnen voorgezaaid. Is allemaal prima gelukt en die zijn allemaal uitgegroeid tot mooie, vruchtgevende planten. Zelf zal ik de courgettes en pompoenen nu een week later zaaien, vorig jaar waren er nog best koude nachten en hebben de planten veel moeite gehad om te wennen buiten. Kan ook aan mijn ongeduld liggen, vandaar dat ik ze nu een week later begin te zaaien.
Indy Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Ik heb bietjes gezaaid. Toevallig kreeg ik een paar. Ik heb ze al jaren niet gekocht en gezaaid. De laatste keer dat we ze hadden vonden we ze niet lekker smaken.(naar grond) Maar........nu maar weer eens een poging. Niet zoveel eerst, maar een maaltje met een stuk of 5. Dan is het ook niet zonde als het weer tegenvalt.Buiten heb ik de snijbiet gezaaid, en de aardbeienplanten ververst.
Flup Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Ik zag vandaag in de Aldi meloenpeerstruikjes (worden zo'n 40 cm hoog, ideaal voor in potten) en in de bouwmarkt een Rode bes "Jonkeer van Tets". Kortom, die heb ik gekocht en geplant. Ben heel benieuwd naar de meloenpeer, hopelijk wordt het wat.
Indy Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Je moet er van houden, ik vond m niet echt bijzonder. Wel mooie vruchten.
Aanbevolen berichten