Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2016)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
rondleiding gegeven aan kennisje, ook op landjevandeboer

smikkelpakketje geplukt en meegegeven, met shizo

(wat doe je in vredesnaam met shizo...?)

Oh, goed dat je dat vraagt.

Ik heb het ook staan, ik denk dat ik het als een soort sierplant in de voortuin ga zetten. Het is wel een mooie plant immers.

• 5 weeks later...
Geplaatst:

Veel spul in de compostton gedaan, daar bovenop een emmer paardenmest en daarop een grote zak vijgensnoeisel.

Nu zit hij weer vol

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Vandaag heb ik in de schaduw een stuk betonnen afscheiding geverfd en een plantenbak gemaakt maar die is nog niet helemaal af vanavond als het koeler wordt komt hij vast af

Geplaatst:

Alles water ( moeten ) geven. Alle overgebleven peertjes geplukt, met recht peertjes wat ze zijn allemaal heel erg klein jammer genoeg. Gekeken of de Golden Delicious al rijp zijn ( helaas ).

Gisteren bij Vink fruitkwekerij geweest in Kraggenburg op een plukdag, en met *IETS* meer fruit thuis gekomen dan verwacht. In verhouding zijn de peren en appels van de kwekerij gigantisch.

En nog klein beetje organische mest verspreid in de tuin. Aankomende week komt er een winterrietpeer bij.

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst:

Alvast wat stukjes achtertuin 'winterklaar' gemaakt; aardbei-uitlopers geplant, nog wat vaste kruiden uitgeplant, en ik vond nog een plekje voor een mooie boerenkool die nog in een pot stond. De nu 'winterklare' bakken een dikke laag stro gegeven om de plantjes heen. Kan niet wachten tot de tomaten eruit kunnen en ik de rest kan gaan doen, orde in de chaos!

Geplaatst:

Hout gehaald voor een opbergkast, afgetekend en een gedeelte in elkaar gezet.

En ik ben me aan het oriënteren voor witte druiven die over een pergula groeien.

Geplaatst:

Mijn aardbeienbed onder handen genomen. Ik was er niet meer geweest sinds de oogst..ik heb emmers vol uitlopers eraf gehaald en het stro weg dat onder de aardbeien lag. Veel oud blad weg geknipt. Nu staat er een kruiwagen compost klaar om tussen de planten te leggen.

Volgend jaar maak ik weer eens een nieuw bed.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Niks nuttigs, veel te warm om wat te doen buiten.

Heb alleen wat paprika, ananaskers en koolrabi geoogst, meer dan genoeg buitenactiviteiten voor vandaag.

Geplaatst:

geschoffeld, tot 9.30

toen citroenbonen uit de peulen geklopt, in de schaduw

en in de vriezer gelegd voor een nachtje

even getreurd omdat alle pompoenplanten zijn ingestort door de meeldauw

Geplaatst:

De aardbeien een flinke kruiwagen compost/bladgrond gegeven zodat ze weer een beetje bij kunnen komen. Het is zo kurkjedroog hier dat ik nu regelmatig de zwaaisproeier aanzet..man wat ben ik blij dat ik dat ding uit de vuilnisbak heb getrokken. Verder het achterste slabed leeggehaald en ook hier wat compost/blad over het beton ( want zo voelt de grond daar aan) uitgestrooid.

Bieten geoogst en in een grote ton met zaagsel gestopt als wintervoer. Pompoenen geoogst.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Appelvrouw, de grond van mijn paadjes (die heb ik niet meer gemulcht of met housnippers bestrooid sinds weet ik wanneer, want ach, paadjes) is ook een soort beton geworden. Ik wilde aan het randje een stok in de grond steken om een overhangende paprikaplant wat extra steun te geven en toen brak de stok.

Andere stok een stukje verderop in de grond gezet, en toen bijna een kilo tomaten geoogst voor ik bijna omviel van de hitte. Ik wil morgen een soort mediterrane tomatensoep gaan maken, lekker makkelijk met stokbrood erbij. En wat over is ga ik invriezen.

Geplaatst:

De opbergkast afgemaakt verder niet veel meer gedaan te heet om iets te doen, ja sproeien vooral de bamboe want die zijn pas gepoot en staan er zielig bij maar dat komt wel goed

Geplaatst:

lekker geschoffled, topdroog,

water gegeven aan de ulluco's, die wortelen wel erg ondiep hier

tomaatjes geplukt, de gang zit er goed in nu

andijvie mee voor de stamp

Geplaatst:

Aardbeienbed voorbereid en eerste groep aardbeien uitgeplant.

Paar gevonden blauwe druifjes-bollen gepoot.

De heg gesnoeid en in compostvat "gesnipperd".

Bedacht dat ik tussen het hoofdpad en de tuin een rij bieslook ga zaaien om het oprukkende onkruid tegen te gaan.

Geplaatst:

Oude grindtegels gelegd, de opbergkast is nu zo goed als klaar, hout gehaald en afgetekend voor de volgende bloembak om de afgezaagde boomstam

Geplaatst:

Helemaal niks, alleen een rondje gemaakt en een aardbei geplukt en opgegeten, en geconstateerd dat we dit weekend echt weer boontjes moeten eten. Ook de reuzenbonen beginnen nu eindelijk flink te produceren, en die doe ik dubbeldoppen en door de andere bonen heen. Dubbelgedopt zijn ze echt veel lekkerder. Gebakken uitje en beetje knoflook erdoorheen, goed te eten.

Geplaatst:

Vandaag bij fruitbomen.net op bezoek geweest en twee boompjes gehaald. De bedoeling was een Winterrietpeer maar die was helaas niet op voorraad. Daarom maar een Gieser Wildeman opgehaald. En voor in een pot nog een patioboompje ( appel )

2016-09-17-1850691474132060.21

2016-09-17-1833081474132062.21

2016-09-17-1887611474132063.22

Een vriend was ook mee, die heeft een Concorde en Doyenne du Comice gekocht. Twee takjes schuurden, die heb ik weg gehaald en meteen een poging gewaagd om van mijn duo-boom een trio-boom te maken.

Op vier plekken een bladknop geprobeerd te oculeren. Kijken of dat werkt aankomend voorjaar.

2016-09-17-1899041474132065.22

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...