Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Uitjes de Barletta ervaringen?

Featured Replies

Geplaatst:

Heeft er iemand ervaring met deze uitjes? Het zijn de zilveruitjes / amsterdamse uien die je in de winkel ziet. Had zaad gekregen en gisteren al voorgezaaid. Ik hoor graag jullie ervaringen!

Geplaatst:

Hey,

Deze heb ik vorig jaar gezaaid, maar helaas is hier niets van opgekomen. Ik probeer het dit jaar gewoon opnieuw.

Aanhouder wint nietwaar? wilde ze op zoet/ zuur gaan zetten....met geelwortel. Zoals uit de winkel

Geplaatst:

Ik zaai ze elk jaar, maar wel direct buiten in de volle grond. Voorzaaien zou ik niet aanraden, vooral omdat het niet nodig is en meer werk vergt. De zilverUITJES moeten dik gezaaid worden en uitdunnen is niet nodig. Zorg je voor een te grote plantafstand in de rij dan worden het zilverUIEN. En als je dik zaait komen er altijd wel genoeg boven (goed vochtig houden na het zaaien, niet te diep zaaien).

De zilveruitjes zijn na het oogsten niet zo lang houdbaar (enkele maanden) als gewone uien. Ik maak ze overigens nooit in, maar gebruik ze vooral door de sla.

Geplaatst:

Juist meteen in volle grond gezaaid, tot twee keer toe zelfs......maar echt, niets van alles opgekomen.

Denk dat het zaad 'oud' was. Ga het gewoon weer proberen...

Geplaatst:
  • Auteur

Eerste fout dus al begaan, heb ze voorgezaaid en niet gelijk in regels Goede les!

Geplaatst:

Prima uitjes. Eerste uien die ik uit zaad kweekte en ik was erg tevreden. Vond de houdbaarheid ook prima.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Ik zaai ze altijd tussen de wortelen gaat goed, gewoon grond wat nat maken en dan zaaien.

Ik hou er nooit genoeg over om in te maken ik gebruik ze vaak als lente ui.

Geplaatst:

Deze had ik vorig jaar in op de tuin. Het ware zaden van de Lidl. Nu staan ze op het zuur. Ze zijn wel erg lekker moet ik zeggen.

Zoals al gezegd is: niet voorzaaien! scheelt veel verplanten. Bij mij was het een goede maar late opkomst van de zaden, als ik het me goed herinner.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.