Kibas Geplaatst: 2 februari 2016 Geplaatst: 2 februari 2016 Mocht je nog meer 11 liter potten hebben, dan houd ik me aanbevolen. Ik heb er nu zelf 3 en vind ze heel handig voor op mijn balkon. Vierkante potten zijn veel handiger en efficienter op het balkon. Ik zou dus wel andere planten over willen potten van rond naar vierkant, dan krijgen ze wat meer aarde en nemen toch niet meer ruimte in. Kijk maar bij mijn lijstje wat je in ruil wilt. Quote
Goldfish Geplaatst: 3 februari 2016 Auteur Geplaatst: 3 februari 2016 @ Kibas: Hoeveel heb je er nodig? Je lijstje is zolang zodat ik denk dat er vast wel iets voor mij bij zal zitten. Ik heb misschien (niet juiste tijdstip en geen stekpoeder) trouwens een stekje van Myrthus Ugni "Ka-Pow" voor je. Dus een zeer naaste verwant van wat jij zoekt, en volgens de overlevering de favoriete bes van Queen Victoria. Ik heb zelf drie struiken en een takje dat een twee maanden geleden afgebroken is, lijkt nog steeds te leven in volle grond (die bovendien niet zuur genoeg is). @ Yuras: Ze zijn net zo stevig als de vierkante potten die je vorig jaar van mij kreeg. @ Kibas & Yuras: ik heb er aardig wat staan, maar dit model stapelt een stuk minder efficiënt dan de meeste andere modellen zodat ze wel de nodige transportcapaciteit vergen. Quote
Yuras Geplaatst: 3 februari 2016 Geplaatst: 3 februari 2016 maar dit model stapelt een stuk minder efficiënt dan de meeste andere modellen zodat ze wel de nodige transportcapaciteit vergen.Mm...ja... Misschien, op een zondag rij ik naar Rotterdam toe. Het is niet te grote extra afstand om via Gouda heen (of terug) te gaan.. En dan, mogelijk, kan ik die ophalen... Quote
Kibas Geplaatst: 3 februari 2016 Geplaatst: 3 februari 2016 Die Myrthus Ugni "Ka-Pow" klinkt geweldig! Ik hoop dat hij aanslaat, want hij lijkt me heerlijk, net wat ik zoek. Ik kan wel 6 tot 8 potten gebruiken (zou ik even moeten uitrekenen), maar kijk maar hoeveel je kwijt wilt in ruil voor dingen van mij. Ik hoor wel wat je een redelijke ruil vindt. Quote
Goldfish Geplaatst: 4 februari 2016 Auteur Geplaatst: 4 februari 2016 @ Kibas: ga vast maar tellen hoeveel je er echt kan plaatsen. De potten zijn zo'n 22 of 23cm in het vierkant. @ Yuras: ik stuur je zo een PB Quote
Goldfish Geplaatst: 4 februari 2016 Auteur Geplaatst: 4 februari 2016 @ Appelvrouw Beide heb ik nog niet, dus kies maar welke je kan missen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Dat maakt me niet uit. Maar als de knoflookbieslook niet bevroren is, en dat dacht ik vandaag te zien van niet, kan je beiden krijgen natuurlijk Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kibas Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 Ik kan er wel 8 gebruiken. Ik hoor wel hoeveel je er daadwerkelijk wilt ruilen, dat zal afhangen van hoeveel je bij mijn lijstje vindt. Ik ben hem nu aan het updaten. Quote
Goldfish Geplaatst: 6 februari 2016 Auteur Geplaatst: 6 februari 2016 Vraag en aanbod uitgebreid. Nieuw zijn o.a. vierkante 18 liter potten, ideaal voor grote tomaten hoewel 11 liter in principe ook volstaat. Een ander idee is het telen van kolen in dit soort potten, schijn de kans op knolvoet te verminderen. Quote
Kibas Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Mag ik 3 potten van 11 liter omruilen voor 18 liter? Ik heb 3 planten op het balkon die wel een grotere pot kunnen gebruiken. Mits je uiteraard voldoende van je gading bij mij ziet staan. Quote
Goldfish Geplaatst: 7 februari 2016 Auteur Geplaatst: 7 februari 2016 @ Kibas: Geen probleem. Ik noteer 5x 11 liter en 3x 18 liter. Ga er maar vanuit dat je ze sowieso krijgt *mits ik natuurlijk kan komen* Ik vind ruilen en weggeven leuk en voor bijvoorbeeld die 18 liter potten betaalde ik maar 10-15% van de nieuwprijs. Komen van een klusjesman die voor woningbouwverenigingen o.a. uitgewoonde wietpandjes opknapt en dan bijvoorbeeld de potten (zonder inhoud) mag meenemen wanneer de politie die niet afgevoerd heeft. Even een vraagje over die zwaarbewapende lycheetomaat uit het lijstje: Heb je enig idee of ie geschikt is voor buitenteelt? In mijn kas wil ik hem niet hebben, want daar hangen al genoeg stekels in de lucht mocht het Kiwano zaad van Erny/Piroska aanslaan. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Die kan gewoon buiten. Quote
Salamandertje Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Hoi Goldfish, Ik heb voor jouw 1, 2 of 3 tomaten, ras Magic Mountain van Fruitlent. Was bij mij vorig jaar een succes, hebben geen phytophthora gehad in de buitenteelt op een moestuin complex.. en dat zegt toch wel wat. De smaak was prima, behalve van de eerste paar vruchten, die waren wat melig. Mag ik daarvoor een aantal 18 liter potten van je? Die kan ik heel goed gebruiken in mijn kas. Kijk maar of de Magic Mountain je wat lijkt, en hoeveel je er dan wilt. Quote Bzzzz...
Goldfish Geplaatst: 7 februari 2016 Auteur Geplaatst: 7 februari 2016 @ Salamandertje. Ik neem aan dat het om zaden gaat (kan mij niet voorstellen dat je al gezaaid heb). Magic mountain is in elk geval precies in de roos. Vorig jaar heb ik bij Marcel een zaailing gehaald (op weg naar MTFD) voor Appelvrouw en die was erg enthousiast. Ik lees wel dat het opkomst percentage slechts rond de 30% ligt. Hoe was jouw ervaring vorig seizoen qua opkomst? Voor de zekerheid zou ik wel drie zaden willen hebben, maar als jouw opkomst goed was, dan neem ik genoegen met 2. Wat dacht je van 8 potten? Quote
Kibas Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Ja, even opgezocht op internet en de steker van het afgelopen jaar bekeken, kan inderdaad buiten de kas. Op de steker staat dat het een prima middel is om honden en katten uit de tuin te weren, wat al aangeeft dat hij ook buiten de kas groot wordt. Hoewel...om honden en katten te weren moet je toch heel wat planten naast elkaar zetten. Ik zal het aanpassen in mijn ruillijst. Quote
Goldfish Geplaatst: 7 februari 2016 Auteur Geplaatst: 7 februari 2016 @ Kibas Inmiddels heb ik een aantal -soms hilarische- ervaringsverhalen met die lycheetomaat gelezen op tomatoville.com. Hoewel de jongste van mijn twee tuinassistenten pas vier is, wil ik wel twee (kruisbestuiving) van die monsters in mijn tuin uitproberen. Wat mij betreft dus de potten in ruil voor de lycheetomaat. En mocht je nog wat haverwortel of een paar zaden uit het zakje Pompoen Dollop Mix kunnen missen dan heb ik daar ook belangstelling voor. Quote
simke Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 hoi ik heb je een pb gestuurd. omdat ik vind dat je een lift naar zehelm verdient. groetjes simone Quote
Kibas Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Prima, je krijgt het onaangebroken zakje dollop mix, er zitten er maar 5 in staat op de verpakking. En haverwortel en lycheetomaat. Quote
Salamandertje Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 @ Salamandertje. Ik neem aan dat het om zaden gaat (kan mij niet voorstellen dat je al gezaaid heb). Magic mountain is in elk geval precies in de roos. Vorig jaar heb ik bij Marcel een zaailing gehaald (op weg naar MTFD) voor Appelvrouw en die was erg enthousiast. Ik lees wel dat het opkomst percentage slechts rond de 30% ligt. Hoe was jouw ervaring vorig seizoen qua opkomst? Voor de zekerheid zou ik wel drie zaden willen hebben, maar als jouw opkomst goed was, dan neem ik genoegen met 2. Wat dacht je van 8 potten? Nee hoor gaat om planten. Zo karig ben ik niet hoor, haha. 3 zaden . Ik ben ze nu aan het zaaien. Opkomst was vorig jaar prima, maar dit jaar valt het me inderdaad wat tegen. 8 potten is prima! Quote Bzzzz...
Goldfish Geplaatst: 8 februari 2016 Auteur Geplaatst: 8 februari 2016 (aangepast) @ Salamandertje: Nou 2 plantjes tomaat Magic Mountain voor 8 potten 18 liter wordt dan wat mij betreft de ruil. 11 februari 2016 aangepast door Gast Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Heb je belangstelling voor een mini granaatappel? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 11 februari 2016 Auteur Geplaatst: 11 februari 2016 @ Appelvrouw . Oh die wil ik best wel met je ruilen voor die Am. blauwe bes. Maar word ik dan niet teveel verwend? Ik lees dat je al een paar jaar aan het experimenteren bent met mini granaatappels. Heb je al een keer bloemen gehad of zelfs vruchten? Zet hem de eerste winters wel in de vensterbank of in de koude serre. Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Ja er hangen nu ook vruchten aan. Ik wil je de moederplant geven die had dit jaar 8 vruchten..wacht ik maak ff een foto.Ik heb zin om met een klein stekje te beginnen dus ik oogst de vruchten en snoei er een takje of twee af..dan krijg jij de grote pot.Links op de foto is een verdroogde citroen, dan begrijp je ongeveer hoe groot de vruchten zijn. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 11 februari 2016 Auteur Geplaatst: 11 februari 2016 @ appelvrouw: De "moeder" is welkom, krijgt s winters denk ik een plekje op het zuid-zuid-oosten in de winter op zolder. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.