Geplaatst: 4 juni 20169 j telkens droog/regentje/droog en niet warm genoeg voor de schimmeltjes Nou, dan ga je nu toch moeten oppassen. In de 20 graden met regen en onweer. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 5 juni 20169 j ja, maar wat doe je er aan/tegen...als ik iets bijzonders ga zien doen we wat met bicarbonaat of zwavel ná de regen
Geplaatst: 5 juni 20169 j Nu volg ik niet meer hoor. Eerst kan ik niet buiten door de regen/onweer, nu niet omdat het gewoonweg te warm is. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 7 juni 20169 j Moet je kijken: Dit onweercordon ligt al minstens een uur op die plek en verplaatst zich nauwelijks. Niet fijn als je daar onder zit Laat dat maar weg blijven "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 7 juni 20169 j Heel wat planten in de serre hebben warmte-schade Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 8 juni 20169 j @speets Inderdaad niet fijn. Het onweerde hier gisteren zo hevig dat een plastic potje met een paar parels gewoon van de tafel is gedonderd. Het huis zat soms echt te trillen. En dat terwijl ik en mijn zus examens hebben. Gisteren heb ik mij meerdere malen een serieuze bult verschoten. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 8 juni 20169 j Van mij mogen jullie best wat onweersbuitjes deze kant op sturen. Die drukkende warme lucht zonder verfrissende onweersbuitjes vind ik maar niks... En volgens mij hebben ze in de landen om ons heen wel genoeg gehad van al dat noodweer. Op kantoor veel ramen, plat dak, computers, mensen en overleden airco's. En de architect die van die leuke glazen dakkoepeltjes heeft bedacht, mogen ze er van mij zelf een dagje onder opsluiten. Vandaag ook weer prachtig weer, en ik heb badkleding en handdoek gisteren mee naar huis genomen, omdat ik geen zin had in het openen van dat allemachtige zware nieuwe hekwerk van het tuinencomplex... Gelukkig is het vandaag vooralsnog een stukje koeler en minder drukkend. En overleef ik mijn dag hopelijk zonder verfrissende duik "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 8 juni 20169 j ik heb badkleding en handdoek gisteren mee naar huis genomen, omdat ik geen zin had in het openen van dat allemachtige zware nieuwe hekwerk van het tuinencomplex... Wat bedoel je? Ben je over de sloot naar je tuin gezwommen? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 10 juni 20169 j Gaat weer goed met de buienradar-app, vanochtend kreeg ik bij weer per plaats voor vandaag alleen een zonnetje bij dat specifieke tijdstip, verder allemaal wolkjes.......nu zijn we een flink aantal uren verder en is elk uur dat ik heb gekeken het bijbehorende wolkje spontaan veranderd in een zonnetje En inderdaad, op wat kleine wolkjes na is het de hele dag al erg lekker en zonnig. Ik hoop dat de voorspelling voor de komende dagen er ook zo mooi naast zit
Geplaatst: 10 juni 20169 j ik heb badkleding en handdoek gisteren mee naar huis genomen, omdat ik geen zin had in het openen van dat allemachtige zware nieuwe hekwerk van het tuinencomplex... Wat bedoel je? Ben je over de sloot naar je tuin gezwommen? Dat is misschien wel een beter idee. Kom ik misschien een keer van die blauwe plekken af, die ik van dat stomme hek oploop.Maar ik heb handdoeken en zwemkleding op de tuin liggen, zodat ik makkelijk kan beslissen een duik te nemen in de recreatieplas iets verderop, vanuit werk, vanuit de tuin en vanuit ieder punt in Utrecht. Vooral in de zomer heerlijk, met vers geplukte tomaat, paprika, en komkommer uit de tuin! Nu nog zomer. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 13 juni 20169 j Auteur Tja, er klopte weer niets van de planning n.a.v. de weersvoorspellingen van buienradar.Zou gisteren lekker de hele middag in de kas bezig omdat het toch de hele tijd flink zou gaan regenen.Maar na 1 bui was het voorbij en ging de zon schijnen en was het al heel snel 30 graden in de kas en ben ik 'm snel gepeerd... puf zweet.Had ik dus beter op de moestuin bezig gekund. En aan het eind van de middag was er weer een bui maar toen was ik net op tijd weer thuis. En voor komende week is er opeens de héle wéék regen voorspeld!?! Dat wisten ze eergisteren blijkbaar nog niet ofzo?Voel aankomen dat ik straks met 'n regenpakje aan sta te zwoegen... das geen fijn vooruitzicht... Maar een week geen werk op de moestuin kan dus niet... dan kom ik echt in de knel te zitten met mn plantjes.En dan hebben we het nog niet eens over de slakken die het natuurlijk enorm naar hun zin hebben. Dus... hopelijk hebben buienradar en de rest van weersvoorspellend Nederland het dit keer ook helemaal mis en zitten er nog wat droge dagen tussen... duim duim duim Wat een snertweer zeg... bah bah bah.
Geplaatst: 13 juni 20169 j @erny, ach weer voorspellen kunnen ze totaal niet. Zou pokkeweer zijn hier gisteren, heb zitten genieten in de zon met een ijsje. Zelfs met zeurende kids dat 2 weinig waren Aldus de radar is het hier nu droog..nou het regent dus pijpestelen, go figuere! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 13 juni 20169 j hier heeft het gisteren de middag en avond geregend. voorspelling van de komende week is niet zo denderend, maar toen ik gisteren keek zou het 2 weken regenen (ook met de noordelijk moestuin middag) en dat lijkt nu gelukkig niet meer het geval.
Geplaatst: 13 juni 20169 j Hier is de grote lege regenton vannacht al voor de helft volgeregend En we kunnen hier nog wel meer regen gebruiken. Heerlijk groeizaam weertje "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 13 juni 20169 j Auteur Nou... ik voel me weer behoorlijk bedonderd, heb er 3 weersites op nageplozen. Het zou eigenlijk vanaf een uur of 11 de rest van de middag regenen tot 17.00 uur...Tja.... de eerste bui moet nog aankomen en is inderdaad om 5 uur voorbij... zucht...Had ik dus allang droog naar de tuin kunnen fietsen en had ik alleen kort hoeven schuilen (of in de kas bezig) voor dat ene buitje. Ik kan de komende tijd toch echt misschien beter met mn duim in de lucht gaan staan en daarbij ruiken, kijken en voelen of er regen aankomt. Denk dat die voorspelling dan net zo veel kans heeft om uit te komen.
Geplaatst: 13 juni 20169 j Wedden dat als je de volgende keer naar het weerbericht kijkt en je het die keer wel negeert, je druipnat thuiskomt. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 14 juni 20169 j Auteur Eh... Heb jij een glazen bol Toto?? Gisteren dus nog naar mn huisje gegaan. Dit keer was ik net op tijd voor de bui daar aangekomen (die bui zou volgens buienradar pas om half 7 komen maar was er toch opeens iets na vijven met veel watergeweld.Vervolgens dus die enorme stortregen waarbij alle waterbakken/tonnen/emmers weer totaal gevuld werden... en ik heb kunnen zien dat mn goot is verzakt waardoor er een waterval ontstond, dus moest ook nog in die stortbui de courgettes en komk/aug redden die wel heel erg veel water op hun kop kregen. Dus dat was de eerste set kleding nat. Niet echt naar de voorspelling voor vandaag gekeken, wel via sms wat info van vriend gekregen. Zag er voor vandaag niet goed uit... de hele dag onweerswolken e.d.Dus...Heerlijk weer vanmiddag, alle buien gingen langs ons heen... lekker zonnetje erbij, alle natte kleding gedroogd. Tot de pret om vier uur voorbij was en er een front aan kwam dat niet te ontwijken was. En daar kwam geen eind aan terwijl ik eigenlijk al naar huis wilde.... dus... regenpak aan en fietsen maar... door de stortregen... Was wel heerlijk trouwens... kwam helemaal verfrist thuis, alsof ik gezwommen had. Maar inderdaad... deels doorweekt.... schoenen en halve broek (Aldi regenpakbroek voldoet niet echt, jas werkte wel)...Hoe wíst je het zo Toto... En het leuke was natuurlijk dat zodra ik thuis de natte zooi uit en in de wasmachien had, de kat eten gegeven had, droge kleren aan, kranten in mn schoenen en de kat geaaid had opeens de regen ook voorbij was. Ps... verbaasde mij onderweg wel totaal over al die mensen die gewoon in hun dunne zomerjasje en broekje/rokje door de regen fietsten... Kijk ik had tenminste een regenpak mee/aan... Het plenzde toen ook al wel zolang en hard dat het vast al regende toen zij van huis/werk weggingen. Hebben die mensen dan helemáál niet gekeken dat er wel heeeel veel kans op regen zou zijn???
Geplaatst: 15 juni 20169 j Jawel, maar die vinden dat ze voor gek lopen met een regenpak Schoolkinderen regenen ook liever kletsnat dan zo'n 'suf' pak aan te doen. Zal je wel mee gepest worden "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 16 juni 20169 j Weer is hier op t eiland prima te doen, ondanks de belabberde weersvoorspelling gister 1x een bui gehad die echt de naam bui mocht dragen, verder heel af en toe een paar minuten licht gespetter maar voornamelijk toch wel blauwe lucht met een heerlijk zonnetje Momenteel weer strakblauwe lucht, net als gister rond deze tijd, dus ik hoop op herhaling van gister.
Geplaatst: 16 juni 20169 j Mazzel!Hier voor de 5e dag op een rij veel regen( gisteren bv in één bui alweer 10l/m2)..en nu ook met kou erbij..15 graden. Ik zit met jas aan binnen en vanavond gaat de kachel een uurtje aan. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 juni 20169 j Auteur Als het goed gaat krijgen we hier een droog dagje dus kan ik eindelijk weer op de moestuin iets anders doen dan slakken zoeken. Morgen is het weer regenen geblazen zo te zien... dat wordt vast weer nat regenen. Zal maar wat extra droge kleding meenemen.
Geplaatst: 17 juni 20169 j Auteur Oh... Heb jij die hevige stortbui met hagel 's middags dan niet gehad? Die kwam toch echt uit jouw richting. En daarna was het dus behoorlijk benauwd... met steeds dreigende buien en zo af en toe een spetter. Maar geen noemenswaardige neerslag. Dat was vandaag wel weer anders... zoveeeeeeeeeeeel water kwam er weer uit de lucht zetten. Heel erg veel tuinen van huisjes op het complex staan nu blank. Bij mij alleen een laag deel van mn grasveld gelukkig.En op de moestuin staan alleen mijn paden blank. Maar de waterstand is nu wel erg hoog dus denk dat de aardappels misschien wel deels in het water liggen... De knoflook staat nét boven water, heb ff gevoeld. Goed dat ik die bak vorig jaar zo hoog heb gemaakt.Maar bij andere tuinder staat zijn hele tuin blank, hij heeft nooit opgehoogd en dat zie je nu duidelijk. Maar zoooo nat als nu hebben we het op het complex nog nooit gehad in deze tijd van het jaar. D'r kan nix meer bij... het veen is verzadigd... stoppen met die regen!!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.