Geplaatst: 7 april 20169 j Yuras die 2 zaailingen abrikoos en amandel hoe groot zijn die? En komt daar ooit bloem/vrucht aan?
Geplaatst: 7 april 20169 j Auteur Yuras die 2 zaailingen abrikoos en amandel hoe groot zijn die? En komt daar ooit bloem/vrucht aan?Die zijn net gekiemd. Komen ze in bloeien - ja, abrikozen in 4-8 jaar, amandel mogelijk na 3 jaren. Maar ja, dit jaar heb ik aantal abrikozen geënt en kan nog niet zeggen of het geslaagd is. Pas na 2 maanden.. Dan kans op Bredase/Royal/Hongaarse/Petit muscaat bij herfst MTFD Met amandelen zaailingen heb ik veel problemen gehad voordat eerste zaailingen gekregen - alles beschimmeld razend snel. Maar eindelijk wel gelukt om tientallen plantjes te krijgen. Dus nu moet ik ze ergens kwijt... Ook wacht op geslaagde kersen ent - al met bloemknoppen - die heb ik op wortels geënt, ze zijn nog levend... Misschien, neem paar plantjes mee naar Zelhem.
Geplaatst: 7 april 20169 j Ik heb wel interesse in een amandel De abrikoos wacht ik dan mee tot de volgende MTFD
Geplaatst: 7 april 20169 j Ik weet dat je niets wilt, maar ik heb nog een Bumble Bee tomaat en een Cherry Blush tomaat over..belangstelling? De dorpstuinclub hier heeft belangstelling voor dadeltomaten..als je over hebt dan graag..de soort maakt niet zoveel uit. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 april 20169 j Auteur Ik heb wel interesse in een amandel Gereserveerd Ik weet dat je niets wilt, maar ik heb nog een Bumble Bee tomaat en een Cherry Blush tomaat over..belangstelling? De dorpstuinclub hier heeft belangstelling voor dadeltomaten..als je over hebt dan graag..de soort maakt niet zoveel uit. Ik heb 42 rassen en onderrassen (F2, F3 enz) op de plek, waar mogelijk is 32 plantjes te zetten... Zou graag andere rassen proberen, maar echt, geen meer grond voor... Dit jaar zal wel van die 42 beste 10-15 kiezen, dan volgend jaar iets nieuwe laat staan.. Dus volgende keer...De dadel tomaten krijg je wel (vicasol, nijar en de barao black)...
Geplaatst: 7 april 20169 j Hi Yuras, Als er nog wat tomatenplantjes overschieten, dan sluit ik mij aan in de rij van belangstellenden. het liefst de Russen/Ukrainers zoals Chernomor die het ook buiten de kas goed kunnen doen. Maar een dadeltomaat als Red Star Romantic sla ik ook niet af. gr Vincent
Geplaatst: 7 april 20169 j Ok..volgend jaar probeer ik dan weer aan je te slijten. Dank voor de dadels..de barao black heb ik al een plantje van gekregen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 april 20169 j Auteur Hi Yuras, Als er nog wat tomatenplantjes overschieten, dan sluit ik mij aan in de rij van belangstellenden. het liefst de Russen/Ukrainers zoals Chernomor die het ook buiten de kas goed kunnen doen. Maar een dadeltomaat als Red Star Romantic sla ik ook niet af. gr VincentHoi, Vincent!En... hoeveel plantjes wil je hebben? Stuk of 20? Dan krijg je Oekrainse, Wit-russische tjmaten en lekkerste Spaanse mini (dadel) tomatjes...
Geplaatst: 8 april 20169 j Hey yuras,Heb je voor mij ook een drietal verschillende lekkere tomaten (liefst Russisch of Oekraïnse?)Weet je zeker dat je niets terug hoeft?
Geplaatst: 8 april 20169 j Auteur Hey yuras,Heb je voor mij ook een drietal verschillende lekkere tomaten (liefst Russisch of Oekraïnse?)Weet je zeker dat je niets terug hoeft?Jazeker
Geplaatst: 8 april 20169 j gr VincentHoi, Vincent!En... hoeveel plantjes wil je hebben? Stuk of 20? Dan krijg je Oekrainse, Wit-russische tjmaten en lekkerste Spaanse mini (dadel) tomatjes... Twintig is wel veel en erg genereus van je. Een stuk of 10-12 is meer dan genoeg. De Spanjaarden gaan de kas in, de rest naar buiten.
Geplaatst: 8 april 20169 j Auteur Twintig is wel veel en erg genereus van je. Een stuk of 10-12 is meer dan genoeg. De Spanjaarden gaan de kas in, de rest naar buiten.Tja, bij mij alle staan buiten, en tot oktober heb ik tomaatjes... Hoef niet naar de kas (maar wel beter )
Geplaatst: 11 april 20169 j Hoi Yuras, Heb je toevallig nog een nijar dadeltomaatje over? Staat er bij mij wat op het lijstje waar ik je blij mee kan maken?
Geplaatst: 11 april 20169 j Yuras zou ik 2 amandelen mogen?Vind het wel leuk om te proberen ze groot te krijgen.
Geplaatst: 11 april 20169 j Auteur Yuras zou ik 2 amandelen mogen?Vind het wel leuk om te proberen ze groot te krijgen. Makkelijk. Een van niet gekraakte amandelen van Lidl noten pakket, een van Gulcan Turkse amandelen...
Geplaatst: 12 april 20169 j Auteur Hoi Yuras, Heb je toevallig nog een nijar dadeltomaatje over? Staat er bij mij wat op het lijstje waar ik je blij mee kan maken?Hoi, KimNijar is voor jouw gereserveerd...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.