dennislp Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Automatische bewatering en/of druppelaars: ideaal, maar als je het in tuincentra moet kopen is en blijft het redelijk prijzig. Daarom zou ik dit jaar graag druppelaars uit China aanschaffen (via AliExpress). Echter is er véél keus en is de kans op een miskoop natuurlijk groter dan in een tuincentrum. Daarom vroeg ik me af: zijn er forumgebruikers die al producten met betrekking tot bewatering in China gekocht hebben? Wat hebben jullie gekocht (liefst een linkje) en wat zijn jullie ervaringen? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
aalterse-willy Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Ik heb nu voor de eerste keer iets voor de bewatering, bemesting gekocht maar vroeger al redelijk wat hoor en steeds content geweest.Wel met Paypal betalen als ge kunt, dan kunt ge eventuele retourkosten terug krijgen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
eddy100 Geplaatst: 3 februari 2016 Geplaatst: 3 februari 2016 ik heb een 400 tal druppelaars aangeschaft in china moet ze wel nog proberen. Het type lijkt goed op de gardena zwart lichaam met rode dop waarmee je ook het debiet regelt. Terug sturen als ze niet werket zou ik niet doen 50 stuks voor 5 € je kan niet erg gefopt zijn. Wat de betalig betreft ik doe het met een bankkaart het type pre pay je kan zoveel betalen als er centen opstaan en als men ze wil leeg halen na een betaling kan er in het slechtste geval maar afgehaald wat je vooraf hebt op gezet en is zeker niet onmiddelijk gekoppeld met je bankrekening. Je kan die kaart vragen aan de bankinstelling. Quote
eddy100 Geplaatst: 3 februari 2016 Geplaatst: 3 februari 2016 als je wil bestellen zorgen dat de pakketten lager geprijst zijn dan 80 € om douane kosten te vermijden. Hou rekening met de levertijd kan tot 4 weken zijn. En wat betreft terug sturen wegens onvolmaaktheden gaat veelal zeer eenvoudig de klacht indienen via de mail bij alieexpres en staven met foto (zeker bij beschadigingen) meestal krijg je na enkele uren een antwoord of centen terug of een vervangende zending zonder het goed terug te sturen. Bij betaling via pay pal krijg je snel centen terug anders moet je uw rekeningnummer geven met mogelijke gevolgen. Hier in de familie wordt er geregeld wat besteld en de ervaringen zijn zeer goed. Quote
Jane Doe Geplaatst: 3 februari 2016 Geplaatst: 3 februari 2016 Dat is goed te lezen, Willy had me al de tip gegeven voor sproeikoppen. Quote
dennislp Geplaatst: 3 februari 2016 Auteur Geplaatst: 3 februari 2016 Bedankt voor de ervaringen! Heb zelf sinds 2009 al vele bestellingen gedaan in China, dus wat betreft betalen etc. komt het wel goed. Ik betaal de laatste tijd trouwens vooral via een 3V Voucher. Werkt gewoon als creditcard (maar dan dus pre-paid), is lekker anoniem & volledig risicoloos. Ideaal. Ben echter een beetje bang dat ik nu het een en ander bestel en dat het in de herfst alweer stuk is Maar niemand heeft er echt al een heel seizoen opzitten met druppelaars (of iets dergelijks) uit China?? Anders ga ik het wel gewoon proberen, als ik jullie zo hoor zal een proefje waar ik een paar tientjes in steek niet uitmonden in een drama. ik heb een 400 tal druppelaars aangeschaft in china moet ze wel nog proberen. Het type lijkt goed op de gardena zwart lichaam met rode dop waarmee je ook het debiet regelt. Terug sturen als ze niet werket zou ik niet doen 50 stuks voor 5 € je kan niet erg gefopt zijn. De slangen etc. koop je dan zeker gewoon in Belgie/Nederland? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
eddy100 Geplaatst: 3 februari 2016 Geplaatst: 3 februari 2016 de PE slangen van dia 20mm heb ik van een tuinbouwer die dat teveel had stonden wel al druppelaars op en passen niet in afstand. Ga er de nieuwe opzetten en heb ergens een adres gevonden waar men stopjes verkoopt om de oude gaatjes te dichten. Moet in de tuin ongever 600m leggen om voorlopig alles te voeden. Quote
Thinkpad Geplaatst: 3 februari 2016 Geplaatst: 3 februari 2016 Als je 600 meter moet voeden, dan zou ik kortere slangen maken, je zal op het einde anders weinig of geen druk hebben.De lengte van de slang is afhankelijk van de hoeveelheid water die de druppelaars afnemen. Hier bestaan tabellen voor op www. Quote
eddy100 Geplaatst: 3 februari 2016 Geplaatst: 3 februari 2016 Dat weet ik het zijn lengten van +/_ 100m kan ze in het midden voeden maar de pomp blijft op op dezelfde plaats staan eender waar de voeding ben gebonden aan de put. Quote
loes Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 als je wil bestellen zorgen dat de pakketten lager geprijst zijn dan 80 € om douane kosten te vermijden. .Voor de volledigheid wil ik hier nog even aanvullen dat je onder de 20euro save speelt wat douane kosten betreft. Quote
eddy100 Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 hebben al paketten gehad van 100€ waar er geen kosten op waren en ook al van 20€ die inbeslag genomen zijn. Het probleem is dat vanaf een bepaalde som douane papieren moeten ingevuld dat kost dan minimum 50 € (te betalen aan Bpost) en invoerrechten bepaald dan de douane dit afhankelijk van wat de goederen zijn. Het is dus van belang als je veel wil bestellen je het in verschillende kleine paketten laat komen en opletten soms zijn de prijzen excl transport. Voor de rest hoef je geen schrik te hebben om wat te bestellen. Quote
loes Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Daarom dus mijn aanvulling dat je onder de 20euro op save speelt (grens ligt officieel bij 22euro)Niet dat iemand straks voor 70euro iets besteld omdat dat volgens Eddy kan,, en opeens toch extra moet betalen. Er zijn op het forum meerdere topics over douane kosten Mocht je meer willen weten. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 voor degene die het pakketje in NEDERLAND laat bezorgen http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/rekenvoorbeelden in België kan de regeling anders zijn (eddy100?) gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
loes Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 zelfde regels gelden voor Belgie aangezien de regels voor het importeren van spullen van buiten de EU op Europees niveau is geregeld. Quote
Opg Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 Welke hebben jullie precies gekocht? Er staan er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie Quote
dennislp Geplaatst: 15 februari 2016 Auteur Geplaatst: 15 februari 2016 Wat invoeren/douane betreft ben ik het helemaal eens met het opsplitsen van bestellingen (per bestelling circa 20euro) als je op safe wilt spelen. Vooral als je nog niet erg thuis bent in het bestellen buiten Europa. Bij sommige Chinese leveranciers van laserlampjes weet ik ondertussen dat de waarde die zij op de envelop zetten altijd 2 á 3 keer minder is dan de prijs die ik betaald heb (mogelijk hun kostprijs?), daar kan ik dus eventueel méér bestellen. Ook omdat het kleine enveloppen zijn, die hebben ook minder risico's dan grotere enveloppen of pakketjes. Maar goed, dat zijn wel een soort van gok spelletjes waarbij je risico's neemt. Dan moet je eerst bij een leverancier bestelt hebben en weten hoe hij het verzend. En dan nog loop je het risico dat er een keer wel de echte verkoopwaarde op de envelop staat. Beter dus onder de 20 euro blijven als je géén risico wilt lopen op extra kosten. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
sugarlevi Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Je kunt het vaak ook aangeven bij de bestelling, of ze er een lagere waarde op willen zetten, of gift.Alleen is de douane tegenwoordig ook niet meer gek. En die vraagt tegenwoordig steeds vaker de rekening op bij de ontvanger. Houd er trouwens rekening mee dat Post.nl tegenwoordig de pakketjes van de Chinese post niet meer thuisbezorgd. Die worden direct naar een afhaalpunt gebracht, terwijl er een briefkaart naar de ontvanger opgestuurd wordt om het af te halen. (Is in de eerste maanden van dit systeem regelmatig fout gelopen, omdat die briefkaarten niet verstuurd werden, en mensen niet wisten dat hun pakje op het afhaalpunt lag). Maar je hebt wel weer de mogelijkheid, voor Swedish Post, Singapore Post of Hongkong Post verzendmethodes. Die wel gewoon aan de deur afgeleverd worden. Als je dat belangrijk vindt kun je die optie uitkiezen. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
loes Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 douane mag ook zelf de waarde van de producten schatten. die weten heus wel dat de waarde veelal lager wordt opgeschreven om extra kosten te vermijden.ik heb tot nog toe nog geen pakket hoeven ophalen. maar ik ben geen groot besteller. afgelopen jaar enkel kleine dingen van max een paar euro, die passen door de brievenbus en gaan gewoon met de postbode mee. bij het opsplitsen in meerdere zendingen bestel dan niet alles op dezelfde dag. ook daarbij is de douane niet gek, bij zelfde afzender en ontvanger kunnen ze alsnog de zendingen bij elkaar optellen. Quote
Estemy Geplaatst: 17 februari 2016 Geplaatst: 17 februari 2016 We hebben meerdere kleine bestellingen gemaakt op Ebay voor onze druppelaars. Wat ik leuk vind is dat je je eigen systeem kan bouwen, iets dat precies in jouw tuin past. Ook kon ik de Ebay systeem (China) prima met Gardena verbinden en de hoeveelheid water kan je zelf kiezen (door de druppelaars meer of minder open te draaien. Veel werk, maar het kan). Bijvoorbeeld in de kas heb ik echte Gardena druppelaar en in de tuin de rode knopjes uit China. Gardena is natuurlijk meer vertrouwbaar, maar te prijzig. We hebben 2 jaar geleden die goedkoopste rood-zwart druppelaars gekocht (1eur per stuk, dunne slang kun je ook in NL kopen, maar die uit china is ook prima). Zoek "garden drip irrigation" en de eerste resultaten zijn die van ons. Bij de waterafsluiting heb ik nog uit Lidl een lichtgroene tuin-tijd-schakelaar gekocht dat elke dag om 10 uur s'ochtend en s'avonds aan gaat (en dan krijgt mijn tuin 2x per dag automatisch water).En als het naar de douane komt...nou we bestellen wel best veel uit China en maar 1x daarmee iets te maken gehad. We hebben meestal spullen onder 10 euro, maar ook techniek: "ipad" en een autoradio met een scherm en android (voor gratis online navigatie en andere apps) hebben we besteld. Tot nu toe heel blij met meeste spullen, af en toe zit er natuurlijk ook rotzooi tussen, maar daarmee heb ik al gerekend. Met de autoradio moesten we bijbetalen bij de douane, maar het was echt elke cent waart. Voor 50euro (+douane kosten) nog nooit een radio gezien dat zo veel kan doen (ook videos afspelen, spelletjes, musiek, radio, GPS/Sygic, heeft USB poort (nodig om HEEL VEEL audiobooks op vakantie mee te nemen, want die files zijn zeer groot), alle camper apps enz). Dus ik zou gewoon meerdere kleine bestellingen maken (op verschillende dagen/weken als je daarmee niks te maken wil). Ook krijg je problemen met drukte als je heel veel druppelaars gaat installeren (grote tuin), dus minder is vaak beter! Eerst met een paar stuks uitproberen en dan verder is het beste. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
RobO Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 hier goede ervaringen met fotospullen (=nieuwe oude hobby), een pakje of 25, alles onder de 22 euro (op het etiket dan)tot nu toe 1 douanne check gehad met van dat rode plakbandpost nl bezorgt bijna alles thuis, maar er moet altijd getekend worden dus bij niet thuis afhalenook al een discussie gehad met leverancier, alipay heeft dat opgelost met geld terug Quote
dennislp Geplaatst: 19 februari 2016 Auteur Geplaatst: 19 februari 2016 Goed om zo' positieve review te horen Estemy! Ik zie dat de foto van 2014 is. Je hebt het dus al twee jaar gebruikt? Niks stuk? Bijv. kapot plastic door uv-straling. Je haalt het wel iedere winter naar binnen neem ik aan? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
eddy100 Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 heeft er ondertussen iemand al iets besteld om zijn tuin te besproeien en hoe verloopt het gebruik? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.