Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

porcupine`s kleine moestuintje

porcupine

Recommended Posts

Hieronder enkele foto`s van mijn kleine moestuintje.Maar ik maak `m nog een keer zo lang en ik wil `m dieper maken...

Foto van mijn gehele moestuin...klein he...(de stokken etc staan erin om de katten geen ruimte

te geven om hun behoefte te doen.Deze heb ik er inmiddels uitgehaald en er koffiedik overheen gegooid

fm11mu.jpg

aardbeien,moet nog stro onder .

14in4g5.jpg

snack komkommer

33ts4uc.jpg

blauwe bes

mlsbhc.jpg

kropsla

2dhs5sh.jpg

Tomaat

x1a6au.jpg

rode bes

2n88mqg.jpg

Radijs,welke volgens mij te dicht op elkaar gezaaid zijn..Ach we zien wel..

14b6k2d.jpg

Schattig moestuintje hoor

Tips die ik je als beginnende achtertuin-moestuinier al kan geven: idd, de radijs is te dicht gezaaid, maar als ze nog een paar (2 dus) blaadjes erbij hebben dan kun je ze wat ruimer uitplanten, doe ik ook en gaat prima. Niet wachten tot de radijs zich vormt, dat gaat niet meer. Geld overigens voor alle wortelgroenten.

Verder kan je, omdat je als ik t zo lees veel alleen bent (?) sla eten door steeds de buitenste grote bladeren eraf te halen. Ik heb hier voor 2-3 personen zo'n 8 slaplantjes staan, en we eten er 2x in de week van en ook nog slablaadjes tussendoor op de boterham. Ik heb ze in t voorjaar gezaaid en doe er nog mee. Dan doe je best wel heel lang met een paar kropjes sla en je kunt nemen wat je nodig hebt en de rest laten staan. Groeit vanzelf weer aan.

Mocht er zo'n plensbui als vandaag vallen dan spoelt de koffiedik weg, dus blijf wel regelmatig de koffie aandragen. Nu weet ik niet of elke groente daar goed van groeit, heb wel begrepen dat t voor tomaten-, paprika-, erwt/peul- en bonenplanten goed werkt. Ik doe de koffiedik (alleen in t weekend word dat gezet) bij deze soorten planten en t gaat prima.

Ik zie dat alles goed groeit en die blauwe bessen daar moet ik zelf nog even op wachten (dit jaar pas geplant) maar we staan hier al te trappelen, het is ons favoriete fruit

Oh ja, soms wel s handig een netje er overheen te spannen gezien de vogeltjes ook graag fruit eten!

Good things come in small packages

Helly,

Bedankt voor je leuke reactie.Ik heb een vraag over de radijs.Als ik het goed begrijp kan ik de radijs verplaatsen als er nog 2 blaadjes bij komen.Als ik het nu zou dan wat gebeurt er dan?? En kan ik ze dan ook tussen de rest van m`n groente en fruit plaatsen bijvoorbeeld??

Zo uit m'n hoofd zou ik zeggen dat je ze er tussen kan zetten. De reden dat je moet wachten op 2 meer blaadjes is dat deze kleine blaadjes gauw afbreken en dan hoef je m niet meer te verplanten.

Sla kan je echt overal onder/naast/boven zetten. Dat is een match voor alles. Heel makkelijke groente ook, net als rucola.

Good things come in small packages

• 3 weeks later...

Hey Porcupine, Leuk moestuintje heb je. En inderdaad als je plannen hebt voor uitbreiding dan loopt het vanzelf uit de hand. Is bij mij tenminste ook zo

Met welke reden liggen die stoeptegels in je tuintje? Had dat ook met de katten te maken of een andere reden?

Hey Porcupine, Leuk moestuintje heb je. En inderdaad als je plannen hebt voor uitbreiding dan loopt het vanzelf uit de hand. Is bij mij tenminste ook zo

Met welke reden liggen die stoeptegels in je tuintje? Had dat ook met de katten te maken of een andere reden?

Hoi Frank,de reden waarom ik alles in de stoepstegels heb gezet was eigenlijk vanwege de kinderen.Ik heb er ook een grote trampoline staan,en zomers een groot zwembad.En eigenlijk wist ik helemaal niet wat ik met zo`n lap tuin moest gaan doen,

Nu is het ideaal,ik haal er een paar tegels uit en heb weer een stuk tuin erbij...Als de kinderen uitgekeken zijn op de trampoline,pak ik dat hele stuk er nog bij;-)

Ik denk dat Frank de tegels in het moestuin-perkje zelf bedoelde.

Oh hahahaha ja oke,ja dat is idd vanwege de katten.Maar die zijn inmiddels vervangen door koffiedik en heb weinig last van katten meer gelukkig...

• Create New...