Geplaatst: 27 februari 20169 j [img-rotate=][/img-rotate]Beste Paprika en peper experten hier een paar zaailingen, gezaaid op 24 januari. Mij lijken ze nogal hoog en vrees op te weinig licht gekregen, klopt dit? Misschien moet ik maar een lamp kopen. verspeen ik ze en in de grond tot de eerste kiembladen of herbegin ik? dank voor jullie feedback Groeten Koen in z'n derde moestuin jaar 28 februari 20169 j aangepast door Gast Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
Geplaatst: 27 februari 20169 j Auteur GRRRRRRRRRRRRRR krijg de foto maar niet gedraaid met of zonder de img rotate knop , grrrrrrrrr excuses!! Frustratie , maar zal wel aan mij liggen. Sorry zal blijven proberen ! Mod edit: ik heb de foto voor je gedraaid. Met 'edit' (het potloodje) kun je de image-rotate tags bekijken. Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
Geplaatst: 27 februari 20169 j Niet een antwoord op je vraag, maar kijk eens in onderstaand topic, misschien dat je daar wat info vind.viewtopic.php?t=19335
Geplaatst: 27 februari 20169 j Ze zijn inderdaad wat gefileerd Koen maar dat valt nog reuze mee . Opnieuw zaaien is zeker niet nodig. Zet ze op een zo licht mogelijke plaats en laat ze nog even groeien tot de eerste echte bladeren zich goed ontwikkeld hebben. Daarna verspenen en ze dan inderdaad dieper zetten tot de eerste kiembladeren. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 27 februari 20169 j Met paprika en peper trek ik het mij minder aan dat het wat slungels zijn in eerste instantie. Paprika's en pepers kun je gemakkelijk tot aan de kiembladen diep zetten bij het verspenen.
Geplaatst: 28 februari 20169 j Ziet er niet gek uit hoor, voor "lamploze" pepers. De mijne zien er ondertussen ook wel zo uit. En over het scheve fotogebeuren dit topic:foto-s-niet-rechtop-scheef-op-de-kop-geplaatst-t16053.html
Geplaatst: 28 februari 20169 j Auteur Dank iedereen voor de feedback Ik moet dus nog niet panikeren Ik ga toch eens eens een lamp kopen, ben benieuwd naar het verschil met of zonder Ik wacht nog even met verspenen lijkt me best En eindelijk heb ik het door hoe foto's te draaien, was wat traag van begrip en ben ook net overgeschakeld van Windows naar MAC pffffff is ook niet evidend maar is jullie probleem natuurlijk niet !!! groeten Koen Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
Geplaatst: 28 februari 20169 j wat is het voordeel van diep verpenen? dat de plant sterker in de grond staat?ik kan geen andere reden bedenken waarom.Lijkt mij natuurlijker om het te laten zoals hij opkomt.
Geplaatst: 28 februari 20169 j Het punt is dat ze niet op natuurlijke wijze ontkiemd zijn. Daardoor zijn ze wat slap en slungelig geworden. Vandaar diep planten "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 28 februari 20169 j @klei Niet alleen staat de plant steviger , op het gedeelte van de stengel dat onder de grond terecht komt komen nieuwe wortels tot ontwikkeling . Een bijkomend voordeel dus. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.