Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste mede- tuinier fanaten

ik ben Lucie en samen met mijn man, 3 honden, twee paarden en een stel kippen woon ik sinds 6 jaar in zuidwest Frankrijk. Hiermee heb ik een grote droom, namelijk het hebben van dieren en een flinke moestuin, gerealiseerd. Flink wil zeggen zo'n 500 m2 (exclusief paardjes!) met daarom heen nog eens 2000 m2 boomgaard. Dit alles gelegen op 3,5 hectare eigen grond.

Hoef mij hier dus niet te vervelen

Het is enorm veel werk geweest om de moestuin, die eerst bos was, aan te leggen. Aanvankelijk haalde ik echt wel mooie resultaten, maar heel eerlijk gezegd wordt het jaarlijks moeilijker ipv makkelijker om goeie opbrengsten te realiseren. Ik heb op dit forum al heel wat informatie gelezen over hoe het anders kan

En ik zal binnenkort een onderwerp openen om mijn specifieke situatie aan jullie gewaardeerde deskundig oordeel te onderwerpen.

Hopelijk dus vanaf dit jaar weer fijn tuinieren IMG326791841457094755.JPGIMG326113531457094748.JPGIMG326056391457094741.JPGIMG324795331457094734.JPG

Geplaatst:

Welkom met je heerlijke zomerse foto's: hier sneeuwt het

Wat leuk dat jullie in Frankrijk een moestuin een 'soeptuin' noemen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

haha, nou hier regent het non-stop en zomers is het al helemaal niet. maar ja, zo'n wintertuin toont niet hè

en zelf had ik nog niet die link gelegd tussen potage en potager, maar je hebt gelijk

Geplaatst:

dank voor jullie welkom! het is duidelijk dat ik bij het ontwerp nog geen flauw idee had hoeveel werk zo'n tuin is

maar vanaf dit jaar wil ik het iets anders gaan aanpakken (no-dig) zodat ik meer tijd heb voor de leuke karweitjes. en een nog mooier resultaat!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...