tomvm Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Hallo, Beste, Een jaar geleden heb ik een serre gekocht. Ik ben hier heel tevreden over, er is echter 1 element dat een probleem vormt. Het handvat langs de buitenkant komt telkens los. Ondertussen is dit al 4 keer gebeurd en ik vind geen lijm die sterk genoeg is. Kunnen jullie een voorstel doen hoe ik dit handvat (plastiek) kan plakken op het glas zonder dat dit nog loskomt? Ook graag tips hoe ik deze het best plak dan. Alvast bedankt voor jullie hulp. Mvg,Tom Quote
AnnekeW Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Ik zou eens siliconen kit proberen. Daar worden aquaria ook mee in elkaar gelijmd. Quote
Frans Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Volgens mij is het probleem wel op te lossen met een 2 componentenlijm Tom. Er bestaan meerdere soorten van en welke soort je nodig hebt is afhankelijk van de te lijmen materialen. Laat je eens adviseren bij een bouwmarkt bijvoorbeeld. Als je niet weet uit welke kunststof het handvat bestaat raad ik je aan dat mee te nemen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
kathy78 Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Ga naar een goede doe het zelf zaak, een plaatselijke winkel of een hornbach. Daar loopt beter personeel dan de gamma of karwei tenzij je het treft. Handvat zeker meenemen want sommige plakken met bepaalde plastics niet goed. Zelf had ik bv een polyurethaan lijm nodig die watervast was om twee van die bekende oranje terracotta potten aan elkaar te verlijmen. Niks bleef zitten ondanks goed lezen van verpakkingen. De volgende oplossing voor mij was epoxylijm. Schijnt alleen een smerig goedje te zijn. Best mogelijk dat je dat nodig hebt omdat er ook kracht op komt. Plastic en glas zijn beide niet poreus. Quote
tomvm Geplaatst: 17 maart 2016 Auteur Geplaatst: 17 maart 2016 oke, bedankt voor de tips ik ga ook eens naar technische dienst van Loctite bellen. Die hebben massaal veel lijmproducten en hebben mss wel het juiste als dat niet lukt, ga ik die epoxylijm eens testen Quote
Aluapje Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 Iets wat je ook kunt doen is een gaatje boren in het glas. Daar zijn speciale boren voor te koop. Het is een geduldwerkje maar wel goed te doen als het glas tenminste niet te dun is. Ik heb op die manier een glazen kweekkasje met deksel gemaakt. Je kunt dan volstaan met het boren van 1 gat en in plaats van een handvat een knop gebruiken. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
Jaydot Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 Ken je Sugru? (in het engels, hoop dat dat geen probleem is).Ik geloof dat het in het nederlands "wonderklei" wordt genoemd.Ik heb er verschillende dingen met gefixt, en die zitten al jaren muurvast... Edit: nederlandse link. Quote The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
tomvm Geplaatst: 31 maart 2016 Auteur Geplaatst: 31 maart 2016 mmm, interessant dat ga ik eens proberen dank voor de tip heb ook van leverancier van serre bericht gekregen dat ze inderdaad het issue van het handvat lijmen op glas kennen, maar er niet echt een oplossing voor hebben op dit moment Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.