Fets Geplaatst: 24 maart 2016 Share Geplaatst: 24 maart 2016 Goedendag beste leden, Mijn naam is Stef (naam was al in gebruik) en kom uit Veendam. Sinds vorig jaar heb ik een moestuintje en wou eens proberen of het ook iets voor mij was. In mijn eigen tuin heb ik jaren lang voornamelijk sierplanten gehad en wat speciale kruiden en pepersoorten, maar door verhuizing helaas geen ruimte meer bij huis. Vandaar de huur van een volks tuintje. Aangezien ik vorig jaar behoorlijk wat opstart problemen heb gehad en nog niet echt wist hoe ik het zou gaan aanpakken heb ik er niet veel mee gedaan behalve een beetje groente er in en geprobeerd het onkruid er uit te houden; dat laatste is mij niet gelukt. Maar dat doet ook verder niets, dit jaar gaan we voor poging twee en we groeien er vanzelf wel in. Zal dan ook een draadje aanmaken waarin ik alles laat zien waar ik mee bezig ben en zal daar ook veel om hulp vragen !!!!! Heb een hekel aan de zoekfunctie omdat er anders weinig interactie is, en ik vind het leuker om dingen te vragen en dan uit te zoeken en te laten zien wat ik ermee heb gedaan. Vriendelijke groet, Stef Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flup Geplaatst: 24 maart 2016 Share Geplaatst: 24 maart 2016 Welkom! Je kan het onkruid met karton afdekken en daar bovenop een laag compost (vaak te verkrijgen bij de gemeente, maar dat weten je medemoestuinders wel). Scheelt een hoop spitwerk en je kan er gelijk al het een en ander op telen. Succes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fets Geplaatst: 24 maart 2016 Auteur Share Geplaatst: 24 maart 2016 Bedankt voor de tip, maar heb net de hele tuin laten frezen maar kom daar op terug in mijn draadje voor het seizoen die ik straks ga aanmaken! Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fets Geplaatst: 24 maart 2016 Auteur Share Geplaatst: 24 maart 2016 Ondertussen even iets meer over mij vertellen: Op dit moment heb ik geen dagbesteding en ben 100% afgekeurd. (helaas ), mijn grootste hobby is muziek en daar spendeer ik pak en beet 6 uur per dag aan. Je moet je voorstellen dat ik niets anders doe dan playlisten volgen, nieuwste muziek opsporen en 100 videoclips met een smily kan opsommen als ik er zin in heb, of een ander thema. Schrijven ben ik goed in, als ik maar niet op de spelling hoef te letten , lezen ben ik vreselijk slecht in omdat ik echt heel vaak de tekst als plat ervaar. Ik ben dan ook zelf groot fan van beelden en video's. Dan snap ik het vaak beter en kan ik het makkelijker begrijpen. Op die manier kan ik er meer emoties uithalen en is het voor mij simpeler. Zoeken via internet is wel een grote hobby van mij ook, ik heb best veel een vrij brede interesse in vele onderwerpen. (wetenschap, psychologie astronomie en dergelijk) Wat ik dan juist weer vaak mis is de interactie en ms het dan ook om dingen te delen. (vereenzaming), vandaar dat ik niet zelf alles wil opzoeken, want dan heeft het geen zin meer om hier op het forum te zitten. Schrik niet als ik ineens 50 berichten achter elkaar typ in mijn onderwerpen, heb er moeite mee om alles te bundelen en tot 1 verhaal te maken. Je zult dan ook merken dat ik zomaar helemaal kan afdwalen in verdieping over iets en het oorspronkelijk thema vergeet. (rem mij maar) Muziek is en blijft lastig, omdat ik extreem snel geneigt ben om muziek in mijn onderwerpen te plaatsen die voor mij vrij logisch lijken en waar een ander niets mee kan. (zit nu al te denken... lekker bezig Stef!!!! ) Tevens ben ik verslaaft aan de bevestig of verzend knop, moet daar zo nu en dan gewoon op drukken. Als je mij iets vraagt krijg je een eerlijk antwoord omdat ik niet altijd goed doorheb wat nuance is. https://twitter.com/SteffenMeijer Over muziek gesproken: Maak met regelmaat playlisten met thema onderwerpen. Vaak zijn deze vrij dubbelzinnig met de uitdaging om meerdere thema's in naar voren te laten komen. (voor elk wat wils als het om thema gerichtheid gaat) Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 25 maart 2016 Share Geplaatst: 25 maart 2016 welkom Stef moestuinieren maakt je hoofd leeg, vinden we hier heerlijk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fets Geplaatst: 26 maart 2016 Auteur Share Geplaatst: 26 maart 2016 Bedankt Rob, Klopt ook wel dat het lekker is om je hooft even leeg te maken, geen gezeur of oneindig nadenken over alles. Denk dat er heel veel mensen zijn die daarom ook heerlijk kunnen genieten van hun tuin. Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fets Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 5 april 2016 Heerlijk, ik leer vrij veel op dit forum. Ben al een paar keer terecht gezet en op mijn bek gegaan, en zal nog wel vaker vallen Moet nog wel leren om wat meer exacte informatie te zoeken en mij beter uit te spreken. Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Raquette Geplaatst: 5 april 2016 Share Geplaatst: 5 april 2016 Ah joh je bedoelt het goed, komt wel goed hoor . Welkom! Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 5 april 2016 Share Geplaatst: 5 april 2016 Ben al een paar keer terecht gezet en op mijn bek gegaanVolgens mij valt dat reuze mee hoor "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fets Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 5 april 2016 (aangepast) Voor mij kunnen bepaalde teksten heel erg indrukwekkend over komen, ik heb er dan ook vaak moeite mee en vergeet dat wat ik ervaar of denk niet de exacte overeenkomst heeft met dat van een ander. Zo leer ik dus dat iemand zegt Pedant, en ik mij pas later besef mij niet goed uitgesproken te hebben. Zo zegt iemand dit is niet de vraag van TS en besef mij dan, dat ik daadwerkelijk de vraag van TS niet in gedachte heb. Aangezien ik van iemand verwacht dat zij een beetje moeite doen voor mij, moet ik ook moeite doen voor een ander. Dus ik moet leren dat ik dan ook wat meer bron informatie geef en beter mijn best ga doen om misvattingen te voorkomen. Zo zit ik bijvoorbeeld met de ondertitel: als overmorgen de wereld vergaat, maak ik wel nog eerst wat stekken van m'n mooiste Delphinium ! Ik ervaar dit als een heel sterk conflict innerlijk. Als je weet dat de wereld vergaat, waarom plant je dan nog een bloem? 5 april 2016 aangepast door Gast Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 5 april 2016 Share Geplaatst: 5 april 2016 Dat houdt het allemaal lekker interessant toch? Ik moet zelf ook regelmatig lachen als ik berichten van mezelf uit 2012 tegenkom. Had dit topic over het hoofd gezien, zal je hier ook even welkom heten. Welkom! Das nog moeilijk kiezen maar dit lijkt me toch een fijn welkomsmuziekje van één van de favoriete bandjes.Blonde Redhead - I Still Get Rocks Off van de plaat: La Mia Vida Violenta Zet je hem lekker hard? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fets Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 5 april 2016 Knal hem nu aan op vol vermogen ! Ben benieuwd! Howwwwwwwwwww wacht, hoe kom jij aan Red Flag? Klikte op play en zie het nu ineens. Okee ik luister op vol volume, opnieuw! Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fets Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 5 april 2016 (aangepast) Verdomme ik kan hem niet harder zetten Jij vult iets aan, door jouw afwijkende (niet in mijn repertoire) muziek vul je iets aan. 5 april 2016 aangepast door Gast Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 5 april 2016 Share Geplaatst: 5 april 2016 Dat van die Red Flag komt denk ik door je eigen voorkeuren... Ik ben meer van Black Flag... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 5 april 2016 Share Geplaatst: 5 april 2016 Even tussendoor: Eerlijk gezegd begreep ik dat [/pedant] niet. Ik dacht dat er tekst weggevallen was En "als overmorgen de wereld vergaat, maak ik wel nog eerst wat stekken van m'n mooiste Delphinium !" is niet letterlijk bedoeld. Het betekent volgens mij dat de schrijver - begrijpelijk! - erg dol is op zijn Delphinium. Dus 'wat er ook gebeurt': díe wil hij houden/meenemen naar het hiernamaals. Bij wijze van spreken "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fets Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 5 april 2016 Eerlijk gezegd begreep ik dat [/pedant] niet. Ik dacht dat er tekst weggevallen was Mijn uitspraak in een onderwerp gaf blijk van het beter weten dan een ander, maar bedoelde het niet op die manier. Het ging om het gebruik van Google image, daar heb ik veel aan en zoek daar ook vaak dingen mee op. Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 5 april 2016 Share Geplaatst: 5 april 2016 Ja ik weet wat pedant betekent Ik begrijp alleen dat [/] niet. Dat is voor zover ik dat ken een afsluiting, bijvoorbeeld = unquote. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 5 april 2016 Share Geplaatst: 5 april 2016 Ik denk dat dat /pedant een emoticon is die ons forum niet kent... dus een mislukte emoticon. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jaydot Geplaatst: 5 april 2016 Share Geplaatst: 5 april 2016 Oeps!Puur toeval dat ik deze discussie tegenkom...Fets, sorry voor het misverstand, ik bedoel niet dat jij pedant was, maar dat ik zelf een beetje betweterig/pedant over zou kunnen komen!Ik zit ook wel op fora van mensen die met computertalen werken, en daar wordt [/ gebruikt in de zin van "modus uit", oftewel [/pedant] = pedant modus uit = ik houd nu weer op met pedant doen. Niet aan gedacht dat het op dit forum zulk "taal"gebruik onbekend is! The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fets Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 5 april 2016 @Jaydot Geen paniek, ik leer er juist wat van! Het leert mij om beter mijn best te doen, en niet klakkeloos alles te plaatsen en denken dat het dan duidelijk is! Ik moet dat afleren, het is juist goed voor mij! Ook al bedoel je dat niet zo, ik leer dat ik dingen anders moet gaan zien! Het helpt mij! Ik moet leren mijn info beter uit te spreken! Zo ga ik hier nu ok alweer de mist in: Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fets Geplaatst: 8 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 8 april 2016 Langzaam begin ik een beetje mijn draai te vinden hier, kost mij nog iets moeite hoe ik berichten moet lezen maar merk op dat het mij lig beter voelt dan alle andere zooi wat ik heb meegemaakt. Meeste forums zijn niet zo vriendelijk naar mijn idee. Moet alleen nog leren de muziek er uit te slopen en wat beter mijn gedachten te omschrijven. (kost mij extreem veel moeite om muziek er uit te slopen) Skinnyman - Music Speaks Louder Than Words [Music Video] Edit: op de meeste forums zitten beheerders overal bovenop en ben je snel verstikt in een soort gevoel van bescherming. Maar hier is dat niet zo en merk je dat mensen je attenderen op een positieve manier waar je de mist in gaat. Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pippi Geplaatst: 9 april 2016 Share Geplaatst: 9 april 2016 Langzaam begin ik een beetje mijn draai te vinden hier, kost mij nog iets moeite hoe ik berichten moet lezen maar merk op dat het mij lig beter voelt dan alle andere zooi wat ik heb meegemaakt. Meeste forums zijn niet zo vriendelijk naar mijn idee. Moet alleen nog leren de muziek er uit te slopen en wat beter mijn gedachten te omschrijven. (kost mij extreem veel moeite om muziek er uit te slopen) Skinnyman - Music Speaks Louder Than Words [Music Video] Edit: op de meeste forums zitten beheerders overal bovenop en ben je snel verstikt in een soort gevoel van bescherming. Maar hier is dat niet zo en merk je dat mensen je attenderen op een positieve manier waar je de mist in gaat. Ik zit hier ook nog niet zo lang, maar dit is inderdaad een heel fijn forum. Ik ben zelf vaak wat hyper (die tuin is dan een heerlijk rustpunt), en eens even in de historie hier duiken en tig pagina's over bijvoorbeeld composteren lezen met allemaal tips van vriendelijke mensen die het soms helemaal niet eens zijn maar gewoon aardig en beschaafd blijven... wat een verademing in vergelijking met andere fora. Ik heb met jouw berichten wel steeds iets van OJEE IK MOET NU OOK EEN LINK NAAR EEN MUZIEKJE ZOEKEN. En dat hoeft natuurlijk helemaal niet, en ik vind een hoop muziek gewoon herrie en wat ik mooi vind, vinden anderen waarschijnlijk weer niks, maar misschien is dat ook juist wel leuk. Zo op de late vrijdagavond vind ik dit mooi, en heel ontspannend: en dit: of dit: oh en deze: en deze: https://youtu.be/Gbkhla8Ivlk en deze ook: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 11 april 2016 Share Geplaatst: 11 april 2016 Nou, jullie hebben het voor elkaar Officieel het 1e voorstel-topic dat op slot moet omdat er meerdere meldingen over binnenkomen. Het is lekker weer, ga buitspelen jullie! Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten