Barca4ever Geplaatst: 28 maart 2016 Geplaatst: 28 maart 2016 Misschien een rare vraag maar zijn er nieuwe trends voor wat betreft het kweken van groenten in de serre? Nieuwe soorten, nieuwe methodes? Quote
roosmarij Geplaatst: 2 april 2016 Geplaatst: 2 april 2016 Ik zou me eerder afvragen wat ik zelf zou willen en wat er mogelijk is in mijn serre (als ik die een had...) Zijn er trends dan? Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Barca4ever Geplaatst: 2 april 2016 Auteur Geplaatst: 2 april 2016 Ik zet meestal tomaten, komkommers en paprika's dus vroeg me af of er nieuwe soorten zijn die de moeite zijn om te proberen. Quote
noedel Geplaatst: 2 april 2016 Geplaatst: 2 april 2016 watermeloen, lukt verrassend goed in de serre.en nog heel lekker ook! Quote
Dakoina Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Sugar baby? Dat is de versie die ik zal proberen. Misschien ooit zelfs een gele versie van de watermeloen (gegeven dat deze nu lukt) Boontjes kan je ook in de serre zetten om het seizoen te verlengen... feitelijk kan bijna alles ind e serre Quote Nieuw stukje grond, tijd om te bloggen! http://jansmoestuin.wordpress.com
Bubbels Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Meloen is wel een hele leuke om te proberen als je iets nieuws wilt. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Fets Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Wel een hele leuke vraag om eerlijk te zijn, nu zat ik in mode te denken als het om trends gaat, maar lees het bericht nu nog een keer.Wat ik heel veel tegen kom op Youtube is zelfstandige bewatering en miniatuur compostering die al in de pot/vat verwerkt is. Voornamelijk het watersysteem blijkt veel vraag naar te zijn om ervoor te zorgen dat de planten in een kas niet te snel droog komen te staan. Wat betreft planten blijft alles omtrent superfoods nog lichtelijk aanwezig maar is er een grote kans dat we naar meer oude vroegere planten gaan. Het super food is er wel wat van af en de vraag naar biologisch stijgt behoorlijk. Zie de inzet van AH met moestuintje's en zelfvoorzienend zijn in "gezonde" producten. Waar ook wel her en der wat over te vinden is: Aquaculture Farming, dit in navolging van zelf bewaterende systemen. Uiteraard blijft zonne-energie of duurzame energie ook niet achter. Zo ben ik jaren geleden overgestapt van waterpompen op stroom naar airlift systemen als het om waterverplaatsing gaat. Als het echt gaat om kas techniek merk ik op dat ik toch nu her en der wat kan vinden over verhoogde kassen die op palen staan. Maar ook geleidende materialen om aardwarmte te gebruiken. (Hoewel deze nog allemaal niet goed functioneel toepasbaar zijn) Ik zou aanraden om lekker door youtube heen te bladeren met zoekopdrachten over planten en kastechnieken. Zelfbouw in dome techniek begint ook wel iets een opmars te krijgen maar richt zich dan ook echt op de meer "futuristische" greenhouses. Je kunt dan ook echt denken aan meer geautomatiseerde systemen. Feitelijk is het wel zo dat vele technieken al extreem oud zijn, maar gewoon opnieuw worden ingezet en net even in een ander jasje. Maar de vraag is wel interessant omdat ik zelf opmerk dat mensen die ik spreek en echt al tig jaren een kas of moestuin hebben het allemaal maar onzin vinden. (verhoogde bedden zijn onzin, kost alleen maar extra geld! of.... gewoon de regenton en klaar ipv een regenton met waterplanten en een koi er in voor voeding van de planten) Het blijft gewoon een beetje aarde, zaaien, stront er op en niet zo moeilijk doen! Terwijl we door het huidige tijdperk van internet juist heel veel informatie kunnen delen en elkaar kunnen helpen met "betere" technieken. Ik denk dat de "oude" garde ook vergeet dat we meer soorten hebben die elk een iets andere aandacht vragen. Tig jaar geleden had je gewoon een boon of gewoon een wortel! Als we puur kijken naar het winkelaanbod zien we bijvoorbeeld dat we echt de laatste jaren meer aanbod krijgen van het mediterraanse of indische. Veel producten die ik nog bij een toko moest kopen een aantal jaar geleden worden tegenwoordig ook meer aangeboden in de supermarkt. Je kunt denken aan verschillende soorten pepers of kiemgroenten. Wel maak ik daarbij de opmerking dat het kweken van tig soorten pepers bijvoorbeeld heel erg leuk is, maar je wel moet afvragen of je deze ook gebruikt? Wat je de laatste jaren ook enorm veel ziet is dat mini kweekkastje's echt in opkomst zijn, maar dan voornamelijk bedoelt voor kruiden. Dus in die zin mogen we stellen dat het zelf telen van kruiden wel een booming buisnes begint te worden. Voor plastische chirurgie is het aandikken van de jukbenen een hype. In de muziek de caribian style En de mode gaat voor veel aardse en bloemige kleuren Quote Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.