Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Wij hebben sinds enkele weken twee kippen. Nu merkte ik vandaag dat bij 1 kip beide poten er lelijk gehavend uitzien.

Wat kan dit zijn?

4c950596a8363141586686d6c860b399.jpg

a24bbcb35a8f7e4c03c1aa0b7431769e.jpg

0bb629c68eadb19f97e1dc033335e319.jpg

c66b72ec1029a752082fd4ebfd8699df.jpg

eeb1f815aeaed52daf043d2957df191d.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Even wat gegoogeld.

Zouden dit kalkpoten kunnen zijn?

Geplaatst:

Daar lijkt het wel op.

Geplaatst:

ach gos, ja kalkpootjes. Wat Jorieke al aangaf, in de olie, en je kan ze ook goed insmeren met vaseline. Sterkte ermee. Niet zo netjes om ze zo te verkopen.

Geplaatst:
  • Auteur

Wat voor olie gebruiken jullie daarvoor.

Is water met dettol ook een optie?

Geplaatst:

Elke olie waar je nog wat van hebt staan. Oude frituurolie (geen vet) bijv. Het gaat er om dat de mijten verstikken. Dus water met dettol maakt schoon maar dood ze niet, want ze zitten helemaal onder al die schilfers.

Geplaatst:

Ik vindt het wel vreemd dat er precies 2 bandjes ( daar waar het bloed) zijn waar het lijkt of de rotzooi van de kalkpoten eraf getrokken is., zo heb ik het nog niet eerder gezien. Maar de rest van de poten doet mij ook denken aan kalkpoten.

Wij deden de poten eerst laten weken een lauw water met soda, dan droogdeppen en dan insmeren met iets vets, wij gebruikten handcreme van de aldi.

Ik las dat je de poten daarna het best ook nog in kunt zwachtelen. Hebben wij ook wel eens geprobeerd, is veel werk en blijft vaak niet goed zitten. Maar vals het blijft zitten werkt het wel goed.

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor de tips. Ik heb nog gebruikte olie liggen.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Hoe is het nu met de pootjes?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic