Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

wit pluis/stippeltjes op spinazie


Toto

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Deze ochtend zag ik dat er op mijn spinazie witte stippeltjes zaten. Het lijkt niet op meeldauw, maar ik zou niet weten wat het anders kan zijn.

Is het schadelijk of niet? Ik zou ze er graag uit doen om nieuwe grond in mijn bak te doen voor de sla,... en later tomaten en paprika. Moet ik ze weggooien of kan ik er met een gerust hart van eten. (weg gaan ze zoiezo)

 

Ter verduidelijking:

RSCN857521771459876552.JPG

DSCN857450901459876598.JPG

DSCN857388561459876641.JPG

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de plantjes nog eens van naderbij bekeken, maar het lijken mij geen beestjes. Ook zie ik niet meteen webjes dus zal het geen spint zijn (denk ik).

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Webben komen er pas wanneer ze in grote getallen aanwezig zijn. Je kunt het perfect opeten, is gewoon de natuur

 

Wel mee oppassen als je er nu andere planten zet. Goed in de gaten houden want je neemt ziektes heel makkelijk mee via de grond. Vanaf je het terug waarneemt bij je tomaten of paprika direct ingrijpen, dan ben je er ook snel van verlost.

Plaagbestrijding met en door de natuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 years later...

Heb ik precies zo, en dan ook nog hier en daar luis. Die beestjes zorgen er ook nog zelf voor dat het blad gaat krullen  en bubbelen via het virus dat ze verspreiden... zodat ze daaronder veilig wonen. Een perfectec symbiose van luis / mijt en virus. Alleen heb ik dat liever niet in mijn spinazie. Hoe hou ik die beestjes op een natuurlijke manier daar vandaan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...