Nicoline Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 Ik heb gezocht en gezocht, maar ik kan het antwoord op mijn vraag echt niet vinden............Wie weet het?; Mijn paksoi en chinese kool heeft altijd direct last van "gaatjes" in de bladeren. Er zijn geen rupsen, maar een soort kleine torretjes die springen. Ze zijn zwart met een wit/geel streepje........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 Aardvlooien. Kunnen ook helemaal zwart zijn. Meestal overleven je planten de schade wel, tenzij het jonge nog kiemplantjes zijn.Wat helpt is de grond los maken, grond nat maken en de grond bedekt houden. De lijmplank methode kan ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicoline Posted June 9, 2011 Author Share Posted June 9, 2011 bedankt!Kun je de bladeren wel nog eten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 ja hoor.. t ziet er alleen niet zo appetijtelijk meer uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 Zie het als een kwaliteits-keurmerk. De aardvlooien hebben er lekker aan geknabbelt, dus de kool zou wel heel lekker zijn. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicoline Posted June 11, 2011 Author Share Posted June 11, 2011 haha, da's wel een goeie! Ach, gesneden en in stoof zie je het ook niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 haha Jorieke, die houden we erin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Zie het als een kwaliteits-keurmerk. De aardvlooien hebben er lekker aan geknabbelt, dus de kool zou wel heel lekker zijn. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 bedankt!Kun je de bladeren wel nog eten?Ooit, in een heel grijs verleden zei een vriend: de blaadjes kun je nog goed eten, de gaatjes lukt niet zo goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 laten we die gaatjes toch gewoon voor wat t is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicoline Posted June 14, 2011 Author Share Posted June 14, 2011 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts