Ga naar inhoud

Kan niet vinden wat er mis is met de tomaten :/

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallowkes

Ik heb een probleem wat ik maar niet kan achterhalen. Ik heb een week geleden tomaten gekocht , nu zien ze er heel vreemd uit en het wordt als maar erger. Help aub image22531463767745.jpeg

Geplaatst:

Ik denk aan zonnebrand, maar misschien is het ook wel een gebrek of een teveel aan iets (de echte tomatentelers zullen zo wel in de lucht komen met adviezen).

Ze hebben waarschijnlijk lekker overdekt gestaan in een supermarkt of tuincentrum en zijn zich nu het huberkelubus geschrokken van de grote hoeveelheid direct zonlicht.

Geplaatst:

Ja....maar zorg ook dat je zo weinig mogelijk giet/morst op de plant zelf.....

Op die plekken ontstaat nog eerder zonnebrand.

Maar vooral ook omdat de gevreesde aardappelziekte kan optreden, later in het seizoen, doordat de bladeren en stengels nat zijn.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Niks om je zorgen over te maken. De nieuwe bladeren die vormen zullen er waarschijnlijk al veel beter uit zien.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Ze staan nochtans in de serre is zonnebrand dan mogelijk? Dit is toch geen besmettelijke ziekte voor mijn andere tomatenplanten? Duizend maal dank :D

Geplaatst:

Nee, dit is geen besmettelijke ziekte, maar een reactie op (een plotselinge verandering in) de omgeving. Zoals jij ook verbrandt in de felle zon:). Komt goed, geen paniek!

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:
Ze staan nochtans in de serre

Je weet dat vooral in een kas de zon flink kan branden? Daar kun je wel iets tegen doen, bv vitrage of kalken.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Sinds deze ochtend heb ik ook wat van die witte vlekjes. Ik heb tot 11 uur geslapen en niemand had de serre opengezet. Toen de zon vollenbak begon te schijnen geraakte het vocht niet meer uit de kas en ontstonden er druppels op het tomatenblad. De zon scheen lekker verder en nu zijn er overam zo'n plekjes waar de druppels zaten.

Een gewone zonnenbrand dus.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Ik heb ook zo'n tomatenblad. Echter deze plant staat op het 'donkerste' plekje in mijn serre. Er staat een vat gedeeltelijk voor. Echter deze plant staat aan een deur die constant op een kier staat. Dus ik vermoed dat mijn plant lijdt aan een thermische shock. Vrij warm overdag tot 40 graden en 's nachts soms maar 8 graden.

Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!

Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zaden

Wij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.

Geplaatst:

Moet je planten eens zien waar "blauwe" tomaten aan komen. Die kunnen door temperatuurshocks bijna zwart uitslaan. Herstellen ook prima.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...