Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag mensen,

Ik gebruik dit jaar de ecologische korrels van Eco-Style, Escar-go!

Maar na een paar keer gestrooid te hebben bevreemde mij het dat ze steeds verdwenen... Overal waar ik strooi, in de moestuin achter het dorp of bij mij in de voortuin rond de Hosta, steeds na een nacht zijn ze weg...

En nee, Het zijn niet de slakken die ze opeten, want anders had ik ze zien liggen...

Heb ik het verkeerde merk gekocht, of wat is er aan de hand? Vraat door vogels?

Hoor graag jullie bevindingen met dit merk. Maybe moet ik weer terug naar Bayer, maar die is niet biologisch afbreekbaar...

Gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Als die nat worden, dan worden ze dunner en verdweinen.

maar niet in 1 nacht, doch een flinke regenbui zal zie zomaar wegspoelen.

gr Mat

Geplaatst:
En nee, Het zijn niet de slakken die ze opeten, want anders had ik ze zien liggen...

De dooie slakken vind je niet terug, want die kruipen in de grond om dood te gaan en verschrompelen.

Dus als de korrels ook verdwijnen van onder de dakpan, heb je waarschijnlijk heel veel slakken.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Dag,

Ik had het niet over een dakpan maar over mijn koude bak...

Dus buiten verdwijnen ze na 1 nacht. En in de bak blijven ze liggen....

Dit geldt zowel voor mijn moestuin als mijn eigen siertuin bij mij thuis, en deze liggen op loopafstand...

Ik wil geen aanbieder van voer zijn voor de slakken, dus ik verklaar ze de oorlog

Misschien weten jullie wat diervriendelijker methoden voor het bestrijden van slakken?

Gr Anton

Geplaatst:

Ik snap niet veel van je post. Ik lees in je eerste post niks over een koude bak.

De korrels moeten toch juist opgegeten worden door de slakken?

Of verwacht je dat ze alleen door er naar te kijken met hun pootjes in de lucht gaan liggen?

Ze eten de korrels, de korrels verlammen hun kropspier waardoor ze niet meer eten, ze kruipen weg en ze sterven in een dag of 4. Je gaat dus geen slakkenlijkjes naast je korrels vinden.

De tip om de korrels onder een dakpan te strooien was om zeker te weten dat ze niet door de vogels gegeten worden of wegspoelen.

Voor andere tips over slakken bestrijding is er een heel slakkentopic. slakken-t522.html

Geplaatst:

Klopt!

Maar ik blijf dus slakkenvraat houden... Geen rups te vinden en te kleine vraat voor vogels ofzo...

Dus ik denk dat mijn korrels gekaapt worden en de slakken door kunnen gaan met hun festijn... Misschien hebben ze een geheim bontje....???

Geplaatst:

Alo,

Ligt echt aan soort korrels. Deze van Escar-Go worden ook gegeten door andere dieren (niet dodelijk zegt de fabrikant) Zodat het effect weg is.

IK gebruik nu dus korrels van Bayer en deze blijven zo goed als liggen, mits ze gegeten worden door een slak natuurlijk

Bij deze...

Gr Anton

Geplaatst:

Daarom strooi ik ze onder dakpannen die ik hier en daar plat neer leg, dan kunnen de vogels er niet bij en slakken kruipen graag weg op een donker vochtig plekje..

Geplaatst:
Een "geheim bontje"?

Een slak in schaapskleren bedoel je?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 5 years later...
Geplaatst:

Inmiddels is het juli 2021. ik heb een paar uur geleden Escar-go gestrooid tussen de planten waar ik altijd veel slakken heb. Maar twee uur later is alles maar dan ook ALLES verdwenen! Opgegeten door kraaien. Dat is nog tot daar aan toe, maar ik vind op internet nog steeds geen oplossing voor die kraaien, en ook geen goed alternatief voor Escar-go dat niet door die beesten wordt opgegeten. Een paar uur na aanscha van Escar-go heb ik alleen maar spijt van de aankoop. Wie o wie kan mij van bruikbaar advies dienen?

Geplaatst:

Kraaien? Een net. Of gewoon even dit topic teruglezen waar je nu in post. Er staat een oplossing.

Slakken? Veel schoffelen. De eitjes komen dan droog te liggen. Of om middernacht slakken gaan vangen. 

Geplaatst:

Zo vanaf 23u laten de slakken zich zien, soms iets vroeger als het koel is. Oprapen en aan de kippen voederen 🐔

• 3 years later...
Geplaatst:

Ik kan niet zien of de kraaien de korrels opeten, maar ze eten zeker grotere dingen, misschien wormen of slakken.

Er lopen ook eksters in het gras te pikken hier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...