MexSelien Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Hallo moestuinierders en liefhebbers! Ik ben Selien, absoluut zonder groene vingers. Ik ben echter van mening dat alles te leren valt en aangezien moestuinieren al wel van kleins af aan mijn interesse heeft (mijn opa had vroeger een moestuin aan huis), ben ik van plan om ook dit te leren. Ik vind het namelijk super om te zien dat er uit zoiets kleins als een zaadje een mooie grote plant kan ontstaan. Tot vooralsnog moet ik me beperken tot mijn binnenkweekbakje voor de zaailingen, aangezien mijn oudeheer (ja, ben 26 en woon nog thuis) AB-SO-LUUT niet wil dat er in zijn tuin wordt gemoestuinierd. Echter, ik ben van plan om straks mijn zaailingen (komkommer, pluksla, Spaanse peper) als ze mooi opgekomen zijn en groot genoeg, gedeeltelijk naar buiten in potten uit te planten. Tot die tijd lees ik hier met de verschillende onderwerpen mee en ben ik van plan nog heel wat over dit onderwerp te leren! Groene groetjes, Selien Quote
Mijnunbiet Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Welkom Selien! Ik hoop dat het allemaal goed gaat met de kweekbak, maar vooral dat je de chef zover krijgt om een vierkante meter tuin af te staan voor de voedselproductie! Buiten doen de planten het meestal toch veel beter, dus nog leuker om te zien! Quote Wat je ook doet is van geen enkel belang, maar het is erg belangrijk dát je het doet
Toto Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Welkom Zeg je oudeheer maar dat moestuinieren alleen maar voordelen heeft. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Thijs206 Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Welkom Selien, succes met je eerste moestuinseizoen! Quote
pippi Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Welkom en succes met het moestuinieren! Er zijn trouwens ook genoeg eetbare planten die er ook nog eens mooi uitzien in een siertuin. Dit is wel een van mijn favorieten, rode melde, staat echt mooi tussen de bloemen: (Foto is niet van mij, even van internet geplukt.) Quote
MexSelien Geplaatst: 2 juni 2016 Auteur Geplaatst: 2 juni 2016 Dank jullie wel voor het warme welkom! Ik heb inmiddels m'n moeder al wel zover dat ik een klein stukje van de tuin mag, wanneer mn zaailingen groot genoeg zijn om naar buiten te mogen. En dat van de melde ga ik zeker proberen, pippi. Heb ff gegoogeld, maar is zeker mooie plant! Thanks Quote
Sin Fronteras Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 Nog een paar mooie planten die je misschien in de siertuin kwijt kunt:- Artisjok / Kardoen (lijken qua planten redelijk veel op elkaar, het gebruik verschilt)- Zeekool- Allerlei soorten kruiden (rozemarijn, thijm, salie en nog veel meer)- Pronkbonen (of erwten met mooie paars/roze bloemen) Succes! Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Jorieke123 Geplaatst: 5 juni 2016 Geplaatst: 5 juni 2016 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.