Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Okee ik heb al met de zoekfunctie van alles gevonden over rupsen op je kool en het bestrijden etc.....

Maar ik vraag me af.... Is dat wel nodig??

Of vanaf welke mate is het nodig?

Ik ontdekte vanochtend dus dat we rupsen en eitjes op in elk geval de broccoli planten hebben.. Eerste reactie was oh nee!! Snel bestrijden...

Maar kan de plant anders niet meer verder?? Of maakt het niks uit??

Stil aanwezig... Informatie opzuigend.

Geplaatst:

Ze knabbelen natuurlijk wel aan het blad, dus het moeten er niet te veel worden.

Ik laat ze in eerste instantie zitten en als het te gek wordt, verhuis ik ze naar de O.I. kers.

Die staat er speciaal voor dat doel (en natuurlijk ook omdat het een mooie en lekkere plant is).

Als je vlinders in je tuin wilt hebben, zul je ook met de rupsen moeten zien te leven

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
  • Auteur

Helpt dat ze overzetten op de O. I. Kers???

Dan zal ik eens kijken of ik dat kan gaan inplannen voor volgend jaar

Geplaatst:

Nou ja, je kunt ook één kool speciaal voor die rupsen houden, een stukje verderop.

Ze lopen in elk geval niet terug

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Goh ja, noodzakelijk is het niet, alleen zal je er niet veel kool aan overhouden.

Geplaatst:

Nou, dat valt reuze mee hoor

Ik heb rupsen nog nooit vergiftigd, altijd verplaatst, en tóch heb ik kool. Én vlinders

Geplaatst:

Ik vind ook wel eens rupsen in mijn kool. Zolang het er geen paar honderd per kool zijn blijft er genoeg over hoor.

Geplaatst:
  • Auteur

dan ga ik het eerst nog even aankijken en ik heb wel een kool in een pot die al behoorlijk vreetschade heeft, dus die kan ik dan wel voor het verplaatsen gebruiken dank jullie wel voor jullie input!

Geplaatst:

Ik vind het lastig. Als je te laat bent dan zitten de rupsjes overal tussen je broccolis en eet je er meer dan je er uit wast. Er zit vaak zo'n groene rups van een of andere nachtvlinder in de broccoli, nou daar wordt je niet vrolijk van. In de bloemkool of witte/spits/groene kool gaan de rupsen uiteindelijk ook tussen de gevormde kolen zitten. En poepen daar en na een regenbui gaat alles lekker rotten zodat je een stinkende kool over houdt. Ik probeer dus altijd alle rupsen weg te houden. Eitjes wegplukken, rupsen wegvangen, maar sinds vorig jaar gooi ik er gewoon een fijn net over en dat werkt ook prima. Zo kunnen de vlinders er niet bij! Gif doe ik niet aan.

Geplaatst:
  • Auteur

in volkstuin ga ik denk ik idd ook insectennetten gebruiken, maar dit is een vierkante meter bij ons in de achtertuin waar 2 broccolies (o.a.) in staan. Om daar nou een net overheen te gooien.

Ik ben een beetje een watje ook eigenlijk...ik zie dat eitjes eraf halen dus helemaaaal niet zitten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic