Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee, volgens haar recept moeten ze eerst een uur in de oven.

Maar ik zie dat ze die in een ander topic heeft (sorry, twas laat): ik zet mijn vraag daar wel even neer.

Geplaatst:
4,5 kg tomaten vermaakt naar pastasaus

geedee

wil je het recept van de tomatensaus mailen

heb een 4 tal kilo tomaten om te verwerken

liefst voor saus bij pasta

Recept pastasaus à la Geedee

1,5 kg tomaten ( ik snij ze door en haal het vocht en zaadjes er zoveel mogelijk uit dan dikt het lekker sneller in)

1 grote ui

2 grote tenen verse knoflook(geperst)

Knoflook en uien in 3 eetl. olijfolie laten smoren(niet bruin)

1 groot blikje tomatenpuree mee laten smoren(1 minuut en roeren)

Alles bijelkaar in een pan doen en 1 eetlepel zout, 1 eetlepel 4 seizoenen peper, 1 eetlepel oregano en 1,5 eetlepel suiker erbij doen.

Alles een half uur laten pruttelen en 5 minuten voor het einde 20 blaadjes verse basilicum erbij doen.

Ik vries dit in , in bakjes van 450 ml (= voor2 personen) en maak gehaktballetjes of kipfilet stukjes vers klaar als we pasta eten.

Is lekkerrrrrrrrrrrrrrr

Geedee

de pastasaus is gelukt met jou recept

heb 7 weckpotten van 1liter ermee gevuld en 30 min 100° geweckt

staan nu in de voorraadkast en ze blijven mooi dicht - controle elke dag

bedankt voor uw recept

kathleen

Geplaatst:

Die van mij staan nu ook te wecken Geedee - bedankt inderdaad!

Samen met 4 potjes maïskolven en 2 potjes losse maïs (wat een werk ), maar helaas alles niet uit eigen tuin nog dus... behalve de basilicum voor de saus!

Geplaatst:

12 liter appel, peren en vlierbessen sap. Wem mochten bij iemand valappels rapen en zelf hadden we nog 2 emmers peren en wat vlierbessen... De ontsapper staat al sinds half 2 te draaien en nu nog steeds.

Geplaatst:

tomatenchutney ! wat lekker, ik had mijn bedenkingen maar dit is echt heerlijk !!

nu staat al een aantal uren de ontsappan op met de vlierbessen ( een vuilniszakvol ) nu ongeveer 7 liter kunnen aftappen, maar ben voorlopig nog niet klaar, .....

ha en er staan nog klaar ;

2 emmers appels voor de sap en moes, stoofperen, tonneman, reijnevictoria, en nog een soortje ( ben even de naam kwijt) pruimen voor de sap en jam , vijgen in de vriezer, emmer verse bramen en 2 dozen courgettes, en groenten voor de ertensoep klaar om verwerkt te worden.....

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Ik heb de vriezer vol. weet niet meer waar ik ermee heen moet.

Vraag me af of we alles wel opkrijgen. En dan staat er ook nog zo veel op de tuin wat nog niet klaar is.

Prei boerenkool andijvie winterwortels verschillende soorten kool.

Geen potten meer, ben bij iedereen al aan 't schooien.

Briefje bij de glasbak wat Jorieke voorstelde zit ik ook al aan te denken.

Volgend jaar maar wat minder zetten, is niet normaal zo veel.

En soms weet ik nog niet wat ik op het menu moet zetten.

Terwijl ik van alles in overvloed heb

Geplaatst:

Dienbladen vol courgettes en tomaten..ik heb nu -na vandaag- geen tijd meer om saus te maken en gelukkig een veel te grote vriezer ( manlief en ik passen er samen in ) dus vries ik alles in, de courgettes en de tomaten op dienbladen, als het bevroren is stop ik de groentes in zakken, dan kan er er van pakken hoeveel ik nodig heb.783_45757bf76f121601fc213216f1be16a3.jpg783_ad490a58558ad849e83876fd658713e2.jpg

De laatste dozen met soepbasis courgette en margarinebakjes met tomaten-basilicumsaus

783_6eab603de204ce452f04accb29238f39.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Net van valappels appelmoes gemaakt. 7 potjes en er staan nog 3 emmers te wachten met appels.

Normaal doe ik het in de vriezer maar die zit vol. Nu in potjes en heb ze onder druk in de snelkookpan gesteriliseerd, Hoop dat ze dicht blijven. Zo zonde van al het werk als ze open gaan.

Geplaatst:

Ik heb bij de Super de Boer potjes appelmoes gezien van hun allergoedkoopste merk... echt een mooi formaat pot... 39 cent!!!! Bij Brouwmarkt kost een LEEG potje 2x zoveel en betaal je nog verzendkosten en verpakkingskosten als je niet in de buurt woont.

Een nog mooier formaat potje, eigen merk maïskorrels, voor 49 cent.

Dit jaar gewoon nog even heel veel uit pot uit de supermarkt eten = vele jaren eigen geteelde lekkernijen inmaken!

Geplaatst:
Ik heb bij de Super de Boer potjes appelmoes gezien van hun allergoedkoopste merk... echt een mooi formaat pot... 39 cent!!!! Bij Brouwmarkt kost een LEEG potje 2x zoveel en betaal je nog verzendkosten en verpakkingskosten als je niet in de buurt woont.

Een nog mooier formaat potje, eigen merk maïskorrels, voor 49 cent.

Dit jaar gewoon nog even heel veel uit pot uit de supermarkt eten = vele jaren eigen geteelde lekkernijen inmaken!

Volgens mij heb jij een héle grote familie...als ik goed heb gevolgd wat je allemaal hebt ingemaakt, en dan nu denken om nog groentes te kopen, voor de pot weliswaar..tjee. maar misschien giet je die appelmoes door de varkenspap?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nou, ik heb de potten zelf (nog) niet groots ingeslagen hoor

En ons gezin bestaat uit maar liefst 2 personen. Maar we willen wel het hele jaar uit de tuin kunnen eten, en hebben dus een boel jam/stroop/moes/etc nodig.

De varkens kunnen inderdaad ook altijd nog worden ingezet om te helpen met het leegmaken van de potjes

Geplaatst:

Onze appelboom (Groninger Kroon) en ons pruimenboompje hebben ons dit jaar een een mega-oogst bezorgd. Ik ben dagelijks bezig met pruimencompote, appelcompote en appelmoes. Bij mij gaat alles in 2-persoonsbakjes de diepvries in. De beide compotesoorten worden van de winter gebruikt om een eigengebakken vlaaibodem van vulling te voorzien.

Geplaatst:

Tomatenketchup gemaakt (te zoet, dom, verkeerd zitten rekenen)

Basistomatensaus gemaakt, erg lekker.

Morgen ga ik munt/citroenmelissesiroop maken met een vleugje ananassalie.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
Bij gebrek aan suikermaïs, en maar liefst zo'n 50 voedermaïs planten (in plaats van een strook van 5 bij 20 meter), heb ik net de jongste kolven geoogst en de korrels los gemaakt, gekookt en ingemaakt.

En smaken die dan zo ongeveer als suikermais met het inmaakrecept dat jij gebruikt hebt?

Wil ik ook wel proberen, voedermais in overvloed hier

Geplaatst:
Doet de ananas salie het goed Bonnie?

Heel goed! Ik hoop dat hij vroeg genoeg bloeit, prachtige rode bloemetjes. Waar gebruik jij het voor?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Dank Jorieke voor de tip! Ik denk dat de chili binnenkort opgevrolijkt met ingemaakte voedermais Binnenkort ook veel bonen oogst dus dat komt goed uit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...