Geplaatst: 4 september 201113 j Gisteren 3 potten pruimen op jenever gezet. Recept: Diana`s moestuin.Pruimen, suiker, kaneelstokje , overgieten met jenever, 3 maanden laten staan, af en toe roeren tot de suiker weg is. Dus in december hebben we een pruimen/kaneel likeurtje. Vind het nu al leuk! Grappig detail: ik lust echt geen alcohol!
Geplaatst: 5 september 201113 j Ook ik ben eindelijk weer eens aan de gang gegaan!Heb worteltjes ingemaakt (pure noodzaak de wortel vlieg heeft toegeslagen). En ik heb wat courget op zoetzuur gezet.Ook meteen wat tuinkers zaden gewonnen. de rest doe ik van de week. Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Geplaatst: 5 september 201113 j Er ging volgens mij wat fout vanmiddag bij het inmaken van de augurken... hmmm..... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 5 september 201113 j aaaaaaaaaggggggggggrrrrrrrrrrr jagie en zielig (deze past wel onder de grappige groente /fruit / eet foto's....) kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 5 september 201113 j Thessa, het lukt nog steeds niet maar Hoorn is voor ons een beetje te ver, dus we komen ze niet halen.
Geplaatst: 5 september 201113 j Thessa, het lukt nog steeds niet maar Hoorn is voor ons een beetje te ver, dus we komen ze niet halen.o jammer iemand anders ?? kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 5 september 201113 j Gisteren 7 flessen appel-perensap gemaakt en 5 liter pompoensoep die ik heb geweckt. Geen idee of dat is gelukt, maar dat zal later blijken
Geplaatst: 5 september 201113 j Van de week een paar grote potten gekruide appels, gisteren een paar potten appeljam, vandaag 9 potten appelchutney en nog kom ik om in de appels... blog/freggel/
Geplaatst: 6 september 201113 j Misschien ook aan de sappan? Wij komen om in de appels, maar er staan inmiddels al aardig wat volle flessen in de kelder. Hartstikke lekker, geen toevoegingen.Groetjes, Monique
Geplaatst: 6 september 201113 j Auteur Ik had bramenprut heet in potjes gedaan, om er later dit jaar nog fruitleer (fruitleather) van te maken. Maar 2 van die potten waren al zo ongeveer ontploft in de kelder, en roken verdacht veel naar wijn Die hebben de varkens dus leeg gegeten, en ik heb van een ander potje (de op 1 na laatste) maar snel 2 grote plakken leer gemaakt.Hopelijk blijft die andere pot nog goed, die was wel van een andere dag en in een andere pot. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 6 september 201113 j Auteur Het waren 2 potjes, verdeeld over 3 varkens, die al een goede bodem hadden gelegd met een boel ander lekkers. Dus dat viel wel mee Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 6 september 201113 j Misschien ook aan de sappan? Wij komen om in de appels, maar er staan inmiddels al aardig wat volle flessen in de kelder. Ja, dat zou ik toch maar eens moeten gaan overwegen. Lijkt me geen slechte aankoop, aangezien ik regelmatig sap (siroop) maak en inderdaad een hele hoop appels heb. blog/freggel/
Geplaatst: 7 september 201113 j vanaf maandag 60 potten pruimenjam, 15 potten pruimen/bramen jam, 18 potten pruimen/bramen/vlierbes jam, 17 potten pruimen/aardbei jam, 8 potten pruimensaus & 19 potten pruimen chutney, gemaakt ! zo kom maar op met de appels en pompoenen ga ik daar weer mee verder !! mijn kids en man denken nu; kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 7 september 201113 j @Jorieke Fruitleather ??? ikke weer ff googlen.....wil ik weten wat dat nu weer is Okay...door een heel engels verhaal geworsteld en weer wat wijzer.. Leuk idee, doet me denken aan kokosbrood dat we vroeger mee naar zwemmen kregen. Kan dus ook in de droogmachine begrijp ik...Gaat dat ook met appelen zo'n fruitleer maken?? edit: pfff ,ikke oen, had ook op fruitleer moeten googlen dan krijg je gewoon de NL beschrijving
Geplaatst: 10 september 201113 j Auteur Is echt lekker hoor! Ik heb net 10 potten pastasaus in de weckpan gedaan, en dan staat er nog een enorme mand met prachtige rode appels te wachten voor de sappan. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 10 september 201113 j Net 4 liter appelmoes gemaakt, en nog een hele berg appels te gaan, we hebben 1 kruiwagen vol, maar er hangt nog wel eens zo veel in de bomen
Geplaatst: 10 september 201113 j Wauw! Lekker! Daar ben je wel even zoet mee zeg! Ik heb de smaak van het ontsappen flink te pakken. Hier een klein gedeelte van wat ik tot dusver gemaakt heb. blog/freggel/
Geplaatst: 11 september 201113 j 2 x 500 gram princesseboontjes diepgevroren Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Geplaatst: 12 september 201113 j 2,500 gram snijbonen geoogst. Deel eten we op, deel geef ik weg en de rest gaat in de vriezer.
Geplaatst: 12 september 201113 j Van het weekend mn stoofperen gekookt, heerlijk 18 maaltjes om van te smullen. Was blij toen het allemaal in de vriezer zat. De hond had al een kilo achter mn rug gepikt en opgegeten. Weet iemand of dit kwaad kan?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.