Geplaatst: 12 juli12 Jul Wat een held ben jij @jootje , inmaken met dit weer! Het ziet er allemaal even lekker uit 😃. Ik stel het bewust even uit, wil eigenlijk aan de slag met een vijgenbladpompoen van vorig seizoen. Volgende week maar als het koeler wordt.
Geplaatst: 12 juli12 Jul Nou, op zich viel het wel mee met de warmte vandaag. En ik was redelijk op tijd vanochtend. Dat scheelt wel. Ja, altijd lekker dat zoetzure gedoe op voorraad. Zal nog wel een keer die courgette zoetzuur maken, want er zijn een aantal mensen die daar helemaal weg van zijn. Verder dan alleen nog augurkjes.
Geplaatst: Gisteren om 16:161 d Druivenbladeren en diverse kruiden. Droog eigenlijk nooit peterselie en dille, maar heb zo veel dat ik dacht om dat ook maar eens te doen.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Ik heb een grote zak met pruimen van mijn moeder gekregen. Ontpit was het 1,5 kilo. Hier heb ik pruimen jam van gemaakt. 8 potjes kunnen vullen.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Gisteren boontjes en zuurkool. Vandaag kippensoep (hebben een haan geslacht) en snoeptomaten. Hmm, volgens mij sweet millions. Misschien ga ik zo ook nog augurken fermenteren. Maar eerlijk gezegd ben ik daar niet dol op. Ff kijken hoe ik ze kan opleuken. Ik twijfel ook nog tussen grote en kleine.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u 21 uren geleden, Mellie zei:nooit peterselie en dilleIk dus ook niet. Ik had dille gedroogd maar de geur vond ik niet erg sterk, verse gedroogde gekocht die is veel beter. Ik denk dat ze de wat moeilijkere kruiden anders drogen kan vriesdrogen zijn.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Platte peterselie heb ik vorig seizoen een keer in de stockli gedroogd. Op een heel lage temperatuur, 32 - 35 gr. Ik vond het erg goed gelukt en heb er vooral in de winter en voorjaar als ik het niet in de tuin heb erg veel plezier van gehad. Ook door cacik bijvoorbeeld is de gedroogde vorm lekker. Het is nu nog steeds mooi groen, ruikt heerlijk en smaakt erg goed.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 2 Weken geleden had ik de pepermunt gedroogd.Vandaag de munt en de bladselderij. Daar is het echt weer voor.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 11 potten met bramen, frambozen, aardbeien en rodebessenjam. 4-vruchtenjam dus:
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.