Mellie Geplaatst: 8 december 2020 Geplaatst: 8 december 2020 PassievruchtHeel erg geslaagd. Er is al 1 pot leeg... Quote
RobO Geplaatst: 11 december 2020 Geplaatst: 11 december 2020 laatste zuurkool 2020 is klaar, geweckt kort omverzuring re stoppen Quote
Mellie Geplaatst: 23 december 2020 Geplaatst: 23 december 2020 4 potten jam. 1 mango en halve kilo kiwi’s die te zacht waren opgemaakt. Vond het toen te plat van smaak... als je snapt wat ik bedoel. Had nog ruim 500 ge frambozen in de vriezer. Dat er bij gedaan. Nu zie je niet meer dat het gele jam is helaas, maar smaakt wel lekker. Toch blij mee. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 januari 2021 Geplaatst: 24 januari 2021 Citrusmarmelade met 4 soorten citrusfruit. 6 potten. Met blonde rietsuiker. Mierzoet met een bittere ondertoon en hééél veel smaak en geur. Heerlijk dat ik van al dit fruit de hele schil kon gebruiken. 5 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mdubbelm Geplaatst: 24 januari 2021 Geplaatst: 24 januari 2021 Ik ruik het bijna als ik de foto zie! Quote
Old Rose Geplaatst: 25 januari 2021 Geplaatst: 25 januari 2021 mjamm. dat klinkt echt lekker Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
fre3ke Geplaatst: 13 maart 2021 Geplaatst: 13 maart 2021 Vlierbessenport, vier liter. Hij zal wel nog aanslag en droesem geven in de flessen, maar hij kwam te veel in de zon te staan, die op mijn diverse zaailingen moet schijnen. En hij heeft een paar maanden met eikenhout gestaan, het kon dus nu. Het is me nooit gelukt om een lekkere vlierbessenwijn te maken, dus ik ging de laatste keer voor een port. Een meer geconcentreerd en zoet effect. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik van het resultaat vind 2 Quote
Mellie Geplaatst: 14 maart 2021 Geplaatst: 14 maart 2021 Wel een mooie kleur zeg! Ik heb mango aardbei jam gemaakt. De lievelings van de dochter. Had nog maar 1 pot en tijd, dus aan de slag gegaan met diepvries fruit. Bodempje laten aanbranden... dat was wel jammer. Quote
Mellie Geplaatst: 22 maart 2021 Geplaatst: 22 maart 2021 Atjar Met de wortelslijper geschild en vervolgens geslepen. Ooit gekocht als geinige gadget in Madrid, maar het werkt echt! Ik gebruik het best vaak. Slijpsels kleiner gesneden. Er voila. 4 potten atjar. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 maart 2021 Geplaatst: 22 maart 2021 Lollig ding! Ik had het nog nooit gezien. Lijkt me wel leuk om hier te hebben in de keuken van de Franse tuinclub. Zo had ik ooit ook een knoflook roller, ik geloof met de naam van Jamie Olivier eraan verbonden. Teentje erin ff rollen en het schilletje was eraf. Vonden mijn buren geweldig. Helaas is hij na jaren gebruik gescheurd... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mdubbelm Geplaatst: 23 maart 2021 Geplaatst: 23 maart 2021 Wij zijn daslook aan het drogen. Nu blijkt de thermostaat van de vorig jaar aangeschafte voedseldroger stöck - op zoek naar de bon dus maar. Quote
mdubbelm Geplaatst: 23 maart 2021 Geplaatst: 23 maart 2021 Ja, ik vraag me nu eigenlijk af of ie het ooit goed gedaan heeft. Ik vond vorige zomer al dat alles veel langer duurde dan wat ik aan opgegeven tijden las. Quote
jootje Geplaatst: 24 maart 2021 Geplaatst: 24 maart 2021 (aangepast) Daslookpasta! Elk seizoen denk ik, moet er toch es wat mee doen, behalve een blaadje door de sla.... dus op het net de pasta gevonden . Een beetje laten staan voor bloemetjes straks. Die kun je weer in olie doen. dus mijn eerste inmaak is een feit! 😊 24 maart 2021 aangepast door jootje 6 Quote
jootje Geplaatst: 24 maart 2021 Geplaatst: 24 maart 2021 De olie en het zout zorgen voor conservering begrijp ik. Wel koel bewaren. Quote
mdubbelm Geplaatst: 24 maart 2021 Geplaatst: 24 maart 2021 Ah ok. Ik ben altijd een beetje terughoudend met op olie bewaren ivm botulisme... Quote
Mellie Geplaatst: 26 maart 2021 Geplaatst: 26 maart 2021 Ik doe dat ook altijd met daslookpasta. Maar moet wel bekennen dat ik het na een maand of 6/7 toch wegdoe. Of misschien 8 maanden max. Andere dingen liggen gerust een jaar, maar met pesto achtigen doe ik dat ook niet. Ook goed in te vriezen overigens, maar smaak verandert wel een beetje. Iets vlakker. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 10 mei 2021 Geplaatst: 10 mei 2021 Zaterdag heb ik rabarbermoes ingemaakt naar het recept van diana's mooie moestuin 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 15 mei 2021 Geplaatst: 15 mei 2021 Op 11-12-2020 om 09:02, RobO zei: laatste zuurkool 2020 is klaar, geweckt kort omverzuring re stoppen Mag ik even wat vragen? Fermenteren je eerst de zuurkool,en daarna wecken in de ketel? Zo ja hoelang en welke temperatuur? Quote
HuubvG Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 Aardappeltjes uit de kas, 3 porties voor-gefrituurd en ingevroren. Quote
RobO Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 23 uren geleden, Jeanne heijmans zei: Mag ik even wat vragen? Fermenteren je eerst de zuurkool,en daarna wecken in de ketel? Zo ja hoelang en welke temperatuur? zeker, vragen mag altijd (kom uit het onderwijs 😁) klopt, zuurkool gaat een week of 6 in de pot, daarna kook ik m even op, minuutje of 3, dan gaat ie heet in de weckpotten, stortmodel 500g en 750g die zet ik vervolgens een minuut of 10 in de voorverwarmde oven op 99 graden, met de klemmetjes erop dan laat ik ze afkoelen door de oven uit te zetten en ga lekker slapen volgende ochtend berg ik ze op bij bereiden voor een maaltijd maak ik de zuurkool alleen nog warm en voeg smaakjes toe als nodig, peper, piment, laurier, atjar tjampur, etc. 1 Quote
Vastone Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 De rucola moest nu echt uit de kas dus een voorraadje rucola pesto gemaakt. Quote
mdubbelm Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 10 minutes ago, Vastone said: voorraadje rucola pesto gemaakt. Hoe (lang) bewaar je dat? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.