Rookie Geplaatst: zondag om 13:40 Geplaatst: zondag om 13:40 Dat wil ik ook graag weten. Ik heb hier nog een zak gedroogde vlierbessen, kan het daar ook van? Quote
Mellie Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden @dahli & rookieDat recept heb ik al vaker gegeven. Staat hier ergens. Maar om iedereen zoekwerk te besparen, nogmaals. Kan alleen van de bloesem. Van de bessen heb je een ander bitterder drankje. Bloesem plukken in de ochtend. In een pan doen met water met schijfjes citroen/limoen. 24 u later zeven door kaasdoek/theedoek wat je hebt. Hoeveel liter is het?Per 1 l water 1 kg suiker en 30 gr citroenzuur (Turkse winkel standaard te koop limon tuzu) Roeren. Klaar. In de koelkast of vriezer bewaren tot gebruik. In de koelkast blijft het als je mazzel hebt paar maanden goed. Daarbuiten een paar weken. Of je moet er meer suiker bij doen, maar dat gaat ten koste van de smaak. Zou ik niet doen. 1 1 Quote
acpronk Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Bedankt @Mellie, had al willen vragen of je al bezig was vlierbloesem siroop te maken. Overal zie ik het bloeien, maar in Boskoop is het altijd wat later. Afgelopen zaterdag nog niet. Ik ga donderdag hopelijk weer kijken. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.