Erny Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 Twee potten appelmoes en twee potten bramen/appeljam. Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 Gisteren 4 potten letcho en vandaag 5 grote potten roze appelmoes van de sterappeltjes met schil gekookt( en dan door de zeef)..prinsessen-compote! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 Roze appelmoes! Leuk! Hier zes potten perencompote gemaakt. Verdraaid lekker! Quote
Dom.Rep. Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 Net 2 potten meloenjam en 3 potten mangojam gemaakt,Meloenjam voor de 1e keer geprobeerd, is goed gelukt en smaakt lekker Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 Meloenjam..lekker exotisch!Ik heb 7,5 potten compote: Notarisappel, sterappel en wat conferences...ik heb het een beetje grof gehouden zodat de potten goed kunnen dienen voor de hete bliksem Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Indy Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 Niet uit mijn eigen tuin,maar uit een bosje, verse hazelnootpasta.Lekker hoor. Quote
Stan Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 7 potjes stoofperen uit de tuin van SuusP een een zakje gaat in de vriezer(potjes waren op ). Morgen het sap(kookwater dat over is) en opgekookte schillenwater tot perenstroop verwerken. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
RobO Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 kweepeerjam, straks rodekoolweck, zuurkool pot 1 Quote
aalterse-willy Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 10 potten peren zitten er nu in de weckketel en we hebben er nog voor 20 potten. Die komen morgen aan de beurt denk ik.Heeft iemand al eens moes gemaakt van peren, gelijk appelmoes? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Alleen maar gemengd Willy..een derde peren op twee derde appels. Ik heb dat dus net gedaan..nog weer 6 potten erbij. Totaal appelmoes 18 grote potten. Vandaag sambal maken van mix-pepers. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gemma Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Stoofperen geweckt. De eerste 16 potten zijn klaar. Nog een vol krat over.Dus kunnen nog wel 20 potten maken Denk ik.Handig voor als we snel moeten. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
aalterse-willy Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 De laatste peren zijn klaar om te wecken, totaal dus 20 literpotten en negen anderhalve liters. Zal wel genoeg zijn voor een jaartje denk ik hé. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
SuusP Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Ik ben kweeperen aan het koken voor het maken gelei. Het hele huis ruikt naar kweepeer inmiddels. Vriend kwam binnen met de verontwaardigde vraag "waarom ruikt het hier naar fruittabak?!". Dus, als iemand nog een goedkoop en gezond alternatief zoekt voor de shisha; fruit koken is vast beter dan lurken aan een waterpijp Ben erg benieuwd hoe die kweepeer smaakt, hopelijk toch niet naar tabak . Dit is de eerste keer dat ik wat van die peren heb (geruild tegen mijn overdaad aan appels ). Ik heb genoeg om wat uit te proberen in ieder geval. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
RobO Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 zuurkool, tomaat met pepers, rode kool met kweesoepgroenten gedroogd Quote
Old Rose Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 gister voorbereidingen gemaakt en vandaag verder ingemaakt.. Paprika´s en peper uit eigen kas. 2,5 kilo paprika´s en pepertjes, samen met uitjes en knoflook 24 uur laten trekken met zout. 7 potten konden gevuld worden Dit recept is met glühwein peperkorrels en laurier, en suiker natuurlijk op ieder potje een knoflookteen en een laurierblad, dan de warme kruiden wijn erover. Nu is het wachten, 3 weken lang..en dan kunnne we het eerste potje proeven Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Indy Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 sambal en zoete chilisaus. Hazelnootpasta mocht ook ff op de foto Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 Apart recept Rose..en wat wordt het dan? Chilisaus, ja lekker. Heb je een eigen recept? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Geplaatst: 24 september 2014 Weer gelei van 'kweepeertjes' van de Japanse sierkwee gemaakt. Gelukkig heb ik die struikjes staan, want 4 van de 5 kweeperen aan mijn kweeperenboom zijn er verrot afgevallen. Ik giet de uitgekookte prut door een zeef, in plaats van door een kaasdoek. Het sap is dan troebel, maar na het toevoegen van suiker en het koken tot gelei, is de boel helder! Of in ieder geval zo goed als bijna helder Stuk koken: In de zeef: Niet opgelet tijdens het koken, dus een beetje (erg) aangebrand: Troebel sap: Mooie oranje gelei: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Mooie kleur, plaats je dat recept ook even?Ik heb alleen nog maar jam gemaakt maar die was veel donkerder. Quote
jootje Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Haha...goed om te weten dat als je het troebel tot gelei kookt dat het mooi rood en helder word! Op het werk van dochterlief staan kweepeertjes. Neemt ze van de week wat van mee voor me! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Geplaatst: 24 september 2014 Ik pak op 1 liter sap, 1 kilo suiker. Klaar recept Lekker koken tot de 'jamtest' aangeeft dat het goed (genoeg) is. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
zaaizee Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 vraagje: wat denken jullie, kan ik nog die mand moesappels inmaken? Ze staan al minstens 2 weken in de kelder, met hier en daar een plekje schimmel. Ze zijn nog wel flink hard. Mooie oranje gelei: mooie foto, zal vast lekker zijn Quote
harm07 Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Heb pas nog wat groenten gewokt uit de moestuin. Een kleine paprika, geraspte worteltjes en een courgette in stukjes in de pan met wat olie.En dan smullen maar Quote
geedee Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 @ Zaaizee Dat kan prima....alle bruine plekken eruit snijden. Zolang ze niet gummi aanvoelen als appelstukjes en anders als appelmoes Quote
Indy Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Ik heb het recept voor de zoete chilisaus bij recepten met pepers gezet Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.