Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net (in)gemaakt? (uit eigen tuin)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend alle gedroogde pepertjes verwerkt.

 

Eerst grof klein geneden in een kleine keuken machine ( handformaat) zodat ik peper flack kreeg.

Daarvan een kleine hoeveelheid in 2 flessen gedaan en gevuld met olie van 40 C.

 

de kleur in de olie was binnen 1 dag zeer donker en ik denk dat ik de hoeveelheid komende week nog eens ga verdunnen, waardoor ik 4 flessen met heerlijke hete peperolie krijg

 

Van de rest van de peperflacks poeder gemalen in mijn oude koffiemolen..ging zeer goed daarin, Mooi fijn poeder.

Ik heb daarvoor wel een kapje op mijn neus gedragen want puh, is dat scherp in je neus

 

Ik heb voor deze mix 4 soorten pepertjes gebruikt, dus incl de zeeeeeer hete soort die mijn zoon al omgedoopt hat tot " pepers from Hell"..zo heet en scherp zijn deze

 

20148745gn.jpg

 

20148746ll.jpg

 

20148747ve.jpg

 

Een mooi geheel, de peoder heb ik over 4 potjes verdeelt en 3 daarvan kadoo weggegeven,

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Link naar reactie
Delen op andere sites

pepers69151416666140.jpg

 

De allerlaatste verse pepers zijn verwerkt. Van alles wat,Bhut Jolokia,Peter Peper,Madamme Janet, Aussie black.Alles in de blender,en sambal gemaakt,dan water in de blenderpot, schudden,en dat gebruik ik voor de zoete chilisaus. Zonde om dat weg te spoelen

Ook al een mooie hoeveelheid gedroogde Peter Pepers

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Niet ingemaakt, maar wel bewaard: selderijknolletjes.

De laatste 7 twee weken terug van het land gehaald, overtollige wortels en klei eraf gesneden, blad verwijderd, maar niet het hart en rechtop in een emmer gezet. Bijgevuld met vochtige houtschorssnippers en donker en koud weggezet. Vandaag er één uitgehaald voor de soep: prima! Goed hard gebleven, niet gaan schimmelen. Eens kijken hoe lang ze het volhouden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst de pepers gegrild op de kachel totdat ze kurkje droog en heel geurig waren, dan in de keukemasjien, dan de olie in een grote pot op de kachel gezet met de peperflakes erbij..een tijdje doorgewarmd.

Nu zitten ze in mooie flesjes om weg te geven met Kerst. Het smaakt goed maar moet nog verder op smaak komen..dat duurt wel een week of 4/6.

Misschien iets voor jou om aan te bieden voor onze kadootjeskraam Kerst 2015? Jij bent altijd zo peperig Erny

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later ...

Even dit zojuist gevonden leuke topic nieuw leven inblazen

 

Niet net gemaakt, maar had nog wel foto's van een paar weken terug van twee jamsessies. Aardbeien-rabarber (waren ooit 6 potjes) en aardbei-vlierbloesem (in de pan):

G15-3451s-2015062521991436527431.jpgG15-3454s-2015062647691436527435.jpg

 

Nu eens bedenken wat ik met de rode kruisbessen en rode aalbessen ga doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...