Ries. Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Hallo,Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn. Heb een bed met keeltjes/bladmoes gezaaid en het blad is door het hele bed zoals dit blad, of ze er met een jachtgeweer een schot hagel geschoten is. Met een loep bekeken maar niet een beestje kunnen ontdekken. De plekjes (gaatjes) is een doorschijnend laagje achter gebleven. Ries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Weet je zeker dat de slakken niet 's nachts op bezoek komen? Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnekeW Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Dat lijkt toch wel erg op slakken hoor, zo zien mijn bladmoes blaadjes er ook ongeveer uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Hagel? Nee ik zie het al. Meest logische verklaring is idd. slakken. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ries. Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Ik heb toch de boosdoener gevonden. Hele maar dan ook hele kleine wormpjes ook in mijn kolen. Ze staan onder gaas dus die witte vlindertjes (witjes) kunnen er niet bij, maar er zitten zoveel beestjes, een beestje dat vliegt een smal vliegje …centimeter lang met nogal een groot vleugeltje Als je tegen de kool tikt komt er een hele zwerm van die dingen uit. Wat het zijn weet ik niet maar ik dacht wat moet je nou tegen dat vliegachtig ding doen, ik wacht maar af wat jullie er van zeggen. Groet Ries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Toch geen witte vlieg? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Even hier verder praten denk ik: topic20486.html Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ries. Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Nee witte vlieg is het niet , ga gewoon proberen er een te vangen en een foto te plaatsen tot later Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 O ja, koolmot. De rupsen heb ik gister nog gegeten door de broccoli heen @ Patrijs: waarom zo cryptisch Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ries. Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Juist Speers een soort motje. Ik zie wel dat er rupsjes van komen maar wat doe je tegen die motjes want het is gewoon een plaag in de tuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 anti insecten gaas.https://www.google.nl/search?q=anti+insectengaas&espv=2&biw=1242&bih=615&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiPo5LEj8bNAhWBtxQKHVZYD1EQ_AUIBygC @ speets : Ben bang dat ik volledig de weg kwijt ben, is mijn link over deze mot voor jou cryptisch of de foto? Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 (edited) Ries: klik ook eens hier. @Patrijs: Je posts zijn cryptisch in die zin dat je alleen een link geeft en in een volgende post een foto, maar dat je het beesje niet bij naam noemt Edited June 27, 2016 by Guest Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ries. Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Dit is het Vliegje/motje Speeds, Ik heb het opgezocht op internet en ze leggen hun eitjes onder het blad. De rupsjes zijn heel klein en vreten door het bad en laten een venstertje Hoe bestrijd ik dat ding? O nou zie ik dat je al een reactie gegeven had voor betrijding dank je. Sorry hoor maar ik had helemaal niet in de gaten dat er al een tweede blad was. Groet Ries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Sorry hoor maar ik had helemaal niet in de gaten dat er al een tweede blad was.O ja, dat heb ik ook wel eens Succes met de bestrijding Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ries. Posted June 27, 2016 Author Share Posted June 27, 2016 Ik ga nu spuiten met Coragen, (als ik dat kopen kan) Want ik kan nu niet meer met insecten gaas gaan werken ,het zit helemaal vol dat heeft geen zin meer. Als het nog te redden is. Groet Ries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts