Jump to content

Gaatjes in bladmoes blad.

Ries.

Recommended Posts

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn. Heb een bed met keeltjes/bladmoes gezaaid en het blad is door het hele bed zoals dit blad, of ze er met een jachtgeweer een schot hagel geschoten is. Met een loep bekeken maar niet een beestje kunnen ontdekken. De plekjes (gaatjes) is een doorschijnend laagje achter gebleven.

Ries.

DSC0016094101466925761.JPG

Ik heb toch de boosdoener gevonden. Hele maar dan ook hele kleine wormpjes ook in mijn kolen. Ze staan onder gaas dus die witte vlindertjes (witjes) kunnen er niet bij, maar er zitten zoveel beestjes, een beestje dat vliegt een smal vliegje …centimeter lang met nogal een groot vleugeltje Als je tegen de kool tikt komt er een hele zwerm van die dingen uit. Wat het zijn weet ik niet maar ik dacht wat moet je nou tegen dat vliegachtig ding doen, ik wacht maar af wat jullie er van zeggen.

Groet Ries.

Ries: klik ook eens hier.

@Patrijs: Je posts zijn cryptisch in die zin dat je alleen een link geeft en in een volgende post een foto, maar dat je het beesje niet bij naam noemt

Edited by Guest

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Dit is het Vliegje/motje Speeds, Ik heb het opgezocht op internet en ze leggen hun eitjes onder het blad. De rupsjes zijn heel klein en vreten door het bad en laten een venstertje Hoe bestrijd ik dat ding? O nou zie ik dat je al een reactie gegeven had voor betrijding dank je.

Sorry hoor maar ik had helemaal niet in de gaten dat er al een tweede blad was.

Groet Ries.

Sorry hoor maar ik had helemaal niet in de gaten dat er al een tweede blad was.

O ja, dat heb ik ook wel eens

Succes met de bestrijding

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Ik ga nu spuiten met Coragen, (als ik dat kopen kan) Want ik kan nu niet meer met insecten gaas gaan werken ,het zit helemaal vol dat heeft geen zin meer. Als het nog te redden is.

Groet Ries.