Geplaatst: 1 juli 20169 j Gister waren na een regenbui deze halvemaanvormige plekken slijm te zien, op twee stoeptegels (30x30). Vooral de vorm is opmerkelijk. Ik heb zelf ook wel een idee wat dat kan zijn, maar is er iemand die dit herkent? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 4 juli 20169 j Auteur Jammer, verder geen reactie... Huub, ik krijg hulp van merels in de eeuwige strijd tegen de slakken.Ze sleuren die slakken vaak heen en weer langs de tegels, van links naar rechts en terug en nog een paar keer. Mooi gezicht. Ik denk dat ze zo het slijm eraf schuren en dat die (dubbele) halvemaanvormige slijmsporen op die manier ontstaan. Wel vreemd dat me dat nooit eerder is opgevallen. Zal te maken hebben met een regenbui op het juiste moment. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 5 juli 20169 j Ik vermoedde al iets als slakken, op de voorgrond lijkt een stukje slak te zien te zijn. Een verdikt stukje slijm zeg maar. Misschien het slakkenkontje dat de merel niet lust,,,Zou leuk zijn als je het eens op camera wist vast te leggen.
Geplaatst: 6 juli 20169 j Leuk Speets Had zoiets wel ooit eens een keer gezien maar had geen idee van de oorzaak. Met vriendelijke groet,Wim.
Geplaatst: 6 juli 20169 j Auteur Filmpje ... wordt moeilijk. Moet je net toevallig zien. Lijsters is makkelijker, want dat kan ik horen. Die doen namelijk iets vergelijkbaars met huisjesslakken. Die worden net zo lang van links naar rechts en terug geranseld tot het hele huisje eraf is. Dat glijdt natuurlijk lekkerder door zo'n lijsterkeeltje. Vroeger had ik een kat die dat getik ook herkende en dan meteen naar buiten rende om de vogel te verschalken. Maar die lijster was ook niet op z'n achterhoofd gevallen en herkende op zijn beurt het geluid van het kattenluikje "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 6 juli 20169 j "Maar die lijster was ook niet op z'n achterhoofd gevallen en herkende op zijn beurt het geluid van het kattenluikje"Mooi verhaal! Maar, over aanpakken bij de bron. Hoe leer ik mijn kat -een carnivoor bij uitstek- om naaktslakken te vangen en op te eten? Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 6 juli 20169 j Maar, over aanpakken bij de bron. Hoe leer ik mijn kat -een carnivoor bij uitstek- om naaktslakken te vangen en op te eten? Plak er eens veertjes op
Geplaatst: 7 juli 20169 j Auteur ... en goed voorbeeld doet goed volgen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.