Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Nu nog paprika zaaien?

Vlinderx

Recommended Posts

Hallo,

Weet iemand of het nu nog zin heeft om paprika te zaaien?

Ik heb laatst pepers gezaaid en dacht dat ik toen ook paprika gezaaid had, maar als ik het zo bekijk zijn het allemaal pepers..

Zit er misschien nog verschil is soorten??

Ik hoor het graag.

Don't dream your life. Live your dreams..

Oow jammer..

Hmm.. zit ik hier met 6 peperplanten..

Nou, ik ga wel even zoeken naar plantjes. Iemand nog suggesties?

Mijn tomaten heb ik wel tijdig gezaaid. Heb dit jaar 2 soorten. Vleestomaten en trostomaten. De vleestomaten doen het vooralsnog stukken beter dan de trostomaten maar ik kan me herinneren dat ze vorig jaar ook zo traag waren.

Don't dream your life. Live your dreams..

Een schrale troost voor jullie. Ik heb de paprika's en pepers febr/maart in de kas gezaaid en mei buiten gezet. Ze bloeien prima, maar groeien, ho maar.

30cm sommige 40 cm hoog, that's it.

Paprika en peper hebben echt een lang groeiseizoen nodig, wil je rijpe vruchten voor de winter moet je februari zaaien. Of de kas/vensterbank.

Tomaten groeien veel sneller, van zaad tot uitplanten 6/8 weken.

Dus zaaien omstreeks 15 maart betekend buitenplanten na 15 mei.

Je kunt ze eventueel wel nu zaaien en voor de winter naar binnen halen, als je ze dan volgend jaar naar weer naar buiten zet heb je extra grote planten en veel vroeger vruchten. Dit jaar zou ik er geen vruchten meer van verwachten.

Dit gaat trouwens alleen voor de paprika/peper, niet voor de tomaat.

Zoiets was ik ook al van plan, vraag is dan; is er dan al voldoende licht om de planten te laten groeien?

waarschijnlijk niet, maar dit jaar hebben wij voor het eerst een tuin waar ik wat mee kon, en na de graszoden leggen, straten en wat niet meer besloot ik pas groenten te gaan kweken in potten. dus ik was vrij laat met alles en licht gefrustreerd...

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Je kunt ze eventueel wel nu zaaien en voor de winter naar binnen halen, als je ze dan volgend jaar naar weer naar buiten zet heb je extra grote planten en veel vroeger vruchten. Dit jaar zou ik er geen vruchten meer van verwachten.

Dit gaat trouwens alleen voor de paprika/peper, niet voor de tomaat.

Dat is een goeie tip, ik had ze waarschijnlijk zo weg gedaan aan het eind van het seizoen...

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.