Jump to content

Zadenetiket - mening gevraagd

CherryCharlie

Recommended Posts

Hey folks,

Ik heb laatst zadenetiketten ontworpen voor zaden die mensen uit verschillende bronnen kunnen krijgen, en zou graag jullie mening daarover horen! Op dit moment zijn het 6 etiketten aan elkaar, die men zelf kan printen, uitknippen en met plakband op een zakje plakken. Echter, na eventuele verbetering lijkt het me gaaf om ze als losse stickers te bestellen. Ik heb ze zelf gebruikt om mijn zaadjes in en uit de zadenenvelop te labelen.

Versie 1.0 kun je hier vinden: https://www.dropbox.com/s/a2mdah3tv2ej41b/Zaadlabels.pdf?dl=0

Graag zou ik jullie mening horen over de volgende punten:

• Kan alle benodigde informatie worden ingevuld? Mis ik misschien dingen? Zijn sommige punten overbodig?
  • Is de volgorde van de informatie praktisch?
  • Is het etiket duidelijk in gebruik? Is het gebruikersvriendelijk? (Denk o.a. aan leesbaarheid, grootte invulvakjes, etc. Dus niet het printen en knippen, om reden genoemd in inleiding)
  • Zou je zo'n invuletiket daadwerkelijk zelf gebruiken?

De kleurstelling ga ik sowieso nog veranderen, ik vind dit zelf namelijk wat kinderachtig. Zat te denken aan groentinten of herfsttinten.

Ben benieuwd naar jullie feedback!

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

mijn eerste reactie: veel info en ik vermoed te groot voor de meeste zadenzakjes.

Had je al gezien dat we hier op het forum zadenzakjes en kaartjes hebben?

doe-het-zelf-zaadzakje-t382.html

post300919.html

persoonlijk gebruik ik kaartjes die ik in het gripzakje steek (dan zijn de gripzakjes weer her te gebruiken) of gripzakjes met 3 schrijfregels waar je met een normale pen op kan schrijven. Belangrijkste info zijn wat mij betreft naam en THT. Met de juiste naam is alle andere info snel opgezocht en waarschijnlijk weet je veel info na een tijdje ook wel uit het hoofd.

eventueel kan je op de achterkant van de kaartjes nog meer info schrijven mocht daar behoefte aan zijn.

Voor mij ook veel te groot en veel te veel informatie die ik niet op mn zadenzakjes hoef te hebben.

Zou dit soort etiketten zelf niet gebruiken (als ik een printer zou hebben ).

Vind dit ontwerp eigenlijk meer geschikt voor een kaartenbak oid.

Misschien handig voor een beginnende moestuinier.

Persoonlijk heb ik de meeste info wel in mijn hoofd zitten.

Verder maken veel mensen een tuinplan, met de nodige gegevens en een tijdschema.

Ik zou het niet gebruiken.

Voor mij is alleen de naam en het oogstjaar genoeg.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Hey folks,

Thanks voor de reactie! Veel te uitgebreid en veel te groot dus. Ik weet genoeg!

Die links van loes had ik nog niet ontdekt, maar ziet er gaaf uit. Denk dat ik dat ook ga gebruiken in het vervolg en het hele sticker idee maar laat zitten ^^

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)