benetton Posted July 12, 2016 Share Posted July 12, 2016 Hallo...Ik ben al een tijdje aan het zoeken en bedenken wat ik zal plaatsen tussen mijn terras en het gazon... Ik hou van landelijk en wilde tuinen...Ik heb een zuiders gerichte tuin en droge zandgrond... Op mijn 1ste foto zie je over wat ik het heb.. Helemaal links zie je een klein stukje omheining... Dit zijn de kippen en ditvwordt kastanjeomheining.. Hiertegenaan zou ik graag ongeveer over een lengte van 1.5 a 2 meter iets tussen mijn terras en het gazon planten... Maar wat denken jullie? Het enigste waar ik op kom is siergras.. Een haagje met siergras ervoor.. Lavendel... Hortensias... Maar dit is niet echt mooi denk ik dan, optisch gezien? Pfft ☺ we hebben onze tuin nog niet lang, en we zoeken veel ☺ Quote Een ware prutser/beginneling Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippi Posted July 12, 2016 Share Posted July 12, 2016 Een laag stenen muurtje, zo breed dat je er ook potten met bloemenplanten o.i.d. op kan zetten en waar mensen op kunnen zitten als je een tuin vol visite hebt? Of een bak met planten: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnekeW Posted July 13, 2016 Share Posted July 13, 2016 Of een gevlochten (wilgentakken) laag randje en aan beide kanten wilde bloemen (bijen/vlinder mix) zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted July 13, 2016 Share Posted July 13, 2016 Bedenk eerst of je iets wil planten dat in de winter nog groen is, of dat het kaal mag blijven. Bij mij is het meest in de winter kaal, dat is wel saai. (veel fruitstruiken en -bomen). Ik heb langs de border een tijdje aardbeien gehad (gewone en alpine), maar ben nu stukken aan het vervangen door lavendel. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted July 13, 2016 Share Posted July 13, 2016 Tip, als je een borderrand wilt plaatsen hou dan de schuur achter je tuin in de gaten zelf vindt ik een borderrand van oude dakpannen een leuk gezicht en meestal zijn dakpannen gratis op te halen! gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Dat is een goede om te onthouden! Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts